Thursday, 9 April 2015

Buang Lemak Bina Otot





Kenapa Cinch Shake Mix Shaklee best? Sebab dalam Cinch ni ada Leucine. Leucine ni adalah asid amino perlu. Badan kita tak boleh menghasilkan leucine secara sendiri. Sebab tu kita perlukan leucine yg diambil daripada makanan. Leucine ni jugak adalah antara salah satu asid amino daripada 3 asid amino penting yg sangat diperlukan oleh badan. Semua asid amino dalam badan mempunyai fungsi yg berlainan.

Kalau nak tau L-Leucine ni bertindak dengan cara yg unik di mana dapat membantu membakar lemak TANPA menghilangkan otot. Leucine ni membantu pembentukan dan penjagaan otot dan meningkatkan kehilangan lemak, menstabilkan paras glukos dalam darah dan meningkatkan komposisi badan lebih2 lagi kalau orang tu mengamalkan diet kalori yg sangat ketat.

Macam yg saya cakap sebelum ni. Leucine ni membantu mengekalkan otot kan. Otot ni dah la bekerja membakar kalori 24 jam. Kalau otot dalam badan kita lebih banyak, maka lebih banyak kalori dapat dibakar. Kalau kita pulak mengamalkan diet rendah kalori, badan akan menganggap kita dalam startvation mode. Sebab tu la lemak akan disimpan sebagai sumber tenaga sebab bila starvation mode tu selesai, badan kita akan mencari sumber gentian tenaga. Jadi badan akan mula tumpu pada otot dan memecahkan tisu otot untuk dapatkan sumber tenaga. Take note kan tadi. Lagi banyak otot, lagi banyak kalori dibakar. Tapi kalau otot dan tisu otot diserang, camna nak bakar lemak dengan baik dan berkesan ye tak?

Bila otot kita pecah, nitrogen dilepaskan dan akan disingkirkan melalui buah pinggang dan melalui system perkumuhan yg lain. So berat yg dapat dibuang tu bukannya lemak tapi otot dan air. Ruginya. Sebab tu menggeleber lemak merata sana sini.

Leucine jugak penting untuk membolehkan proses sintesis protein berlaku dengan baik. Bila leucine kurang dalam badan, badan kita tak dapat nak proses sintesiskan protein yg ada dalam badan. Bila tak sintesis, maka protein disimpan sebagai punca tenaga sama macam lemak.

Leucine jugak penting untuk mengelakkan pemecahan tisu otot semasa bersenam. Kita bersenam untuk bakar kalori. Dalam masa yg sama otot pon bakar kalori. Sebab tu kena pelihara otot kita ni. Baru berat berkurangan dengan cara yg betul.

Jom bina otot! Bukan nak otot berketak2 dan sado nau. Cukupla sekadar lemak ditukar menjadi otot supaya kita jadi slim & fit!

Bulan ni Cinch ada promo. Cinch Shake Caffe Latte sedap oooo.





Nak cuba?

PM/Call/SMS/WhatsApp 018.375.1884.


Regards,
Marina, Ibu Zidane
Your Trusted Shaklee Independent Distributor With 1st Class Consultation For Sure!

Shaklee ID: 918265

No comments:

Post a Comment