Monday, 5 January 2015

Cara detoks badan dengan Shaklee

Assalamualaikum semua! 

Arini nak cerita sket pasal cara detoks badan dengan Shaklee. Perasan tak kadang2 kalau kita amik suplemen kita rasa suplemen tu tak memberikan kesan yg cukup optimum dan tak berapa efektif pada kita. Mesti ada kan? 

Haa.  Kalau ada masalah macam ni jangan terus salahkan suplemen yg kita ambik. Setiap suplemen dihasilkan dengan ujian dan kajian yg cukup. Cek balik diri sendiri. Mungkin antara sebab kenapa suplemen kurang berkesan adalah disebabkan oleh kandungan toksin yg tinggi dalam badan. Sebab tu elok sangat sebenarnya sebelum kita nak jump into conclusion mengatakan suplemen tu tak berkesan, kita kena detoks diri kita dulu. 

Ye la. Sebelum ni kalau kita tak pernah detoks badan atau tak pernah amik suplemen, dah tentu lifestyle kita tak berapa nak sihat. Pemakanan kita pon dah tentu tak terjaga sangat. Kita tak tau keadaan dalam badan kita camna. 

Dari mana datangnya toksin ni? 

Toksin dalam badan kita datang sama ada dari persekitaran atau berpunca dari dalam badan kita sendiri. Ada banyak cara untuk toksin masuk ke dalam badan kita. Antaranya:

  • Udara : Sebab udara di sekeliling kita tak semestinya bersih. Ada asap, bahan kimia, racun dan bahan tercemar yg lain. Sekali sedut, dah tentu masuk terua ke dalam badan kita ni haa. 
  • Makanan dan Minuman : Makanan atau minuman yg tak bersih atau tak sempurna dimasak adalah antara punca toksin dalam badan. Lebih2 lagi kalau kita jenis makan kat kedai. Kita tak tau kualiti makanan masa disediakan tu acaner kan. Makanan atau minuman yg tak bersih dah tentu mengandungi sisa racun, bahan kimia etc. 
  • Ubat-ubatan : Ubatan sintetik dan vaksinasi juga boleh menyebabkan toksin bertambah dalam badan. 
  • Radiasi : Pendedahan terhadap sinar x ray, bahan radioaktif dan gelombang mikro boleh menyebabkan pertambahan toksin sedia ada dalam badan. 
  • Masalah penghadaman : Makanan yg tak hadam dan tertinggal di dalam usus akan mengalami tindakbalas biokimia dan akhirnya meracuni tubuh kita dari dalam. 
  • Dehidrasi dan malnutrisi : Betul tu. Kekurangan air dalam badan boleh menyebabkan tindak balas enzim, sistem imun dan saraf yg meracuni badan kita secara tak langsung.

So arini saya nak cite pasal acaner nak detoks dengan produk yg ada dalam Shaklee untuk memastikan kesan yg efektif ke atas badan kita. 


So dalam Shaklee, ada 3 jenis detoks kalau nak ikutkan. 
  • Detoks Hati
  • Detoks Darah
  • Detoks Usus
Arini saya nak sentuh pasal alfalfa secara spesifik. Maklumla tengah promo. Hehe. Kalau ikutkan, alfalfa memang mengandungi alkali dan bertindak meneutralkan darah yg berasid. 

Alfalfa mampu mengembalikan kenormalan badan yg berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot. Bila toksin hilang, maka badan kita akan menyerap nutrien dengan lebih efektif dan maksimum. 


Betul tu. Alfalfa ni ibarat raja tumbuhan. Kalau di Shaklee, alfalfa complex diperbuat daripada tanaman alfalfa secara organik di California yg bebas pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos atau baja bebas kimia. Alfalfa ni tumbuhan kaya nutrisi dan zat galian. Kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 

Kalau yg jenis cepat letih tu elokla amik alfalfa ni sebab alfalfa boleh membantu melegakan keletihan. Maklumla. Cepat letih tanda banyak toksin dalam badan kan. :) 

Sementelah tengah promo ni, jom rebut peluang yg ada. Beli 6 Free 1. Beli 2 dapat 5% Off! 

PM/Call/SMS 018.375.1884 
WhatsApp 016.331.4797 

Regards, 
Marina, Ibu Zidane. 
Your Trusted Shaklee Independent Distributor with 1st Class Consultation for sure! 





No comments:

Post a Comment