Tuesday, 2 December 2014

Disember : Bulan cantik dengan promo Vitamin C & Vitamin E

Assalamualaikum semua!

Dah nampak kan tajuk entri arini? Hehe. Betul tu. Hari ni 2hb Disember 2014. Bulan cantik di Shaklee. Sebab apa? Sebab ada promo untuk Vitamin E dan Vitamin C. Haaaa. Kan saya pernah cerita yg kedua2 Vitamin ni rejim kulit cantik Shaklee.

Apa promo bulan Disember ni?




Beli 6 Vitamin C, Free 1 Vitamin C
Beli 6 Vitamin E, Free 1 Vitamin E


Beli 2 Vitamin C, Enjoy 5% Off
Beli 2 Vitamin E, Enjoy 5% Off



Haaaa. Tu dia kau. Mementang la bulan Disember ni selalu orang buat kenduri kendara kan. Ramai yg naik pelamin nak jadik pengantin. Mesti nak berseri2 kan. Tak kurang jugak yg jadik pengapit. Mesti la nak nampak cantik even tak over sangat macam pengantin. Sesuai sangat kan.

Sebagaimana yg kita semua sedia maklum, Vitamin C memang bagus untuk kita2 yg nak kulit yg cantik. Sebabnya, Vitamin C ni membantu pembentukan kolagen dan merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ni kan ibarat gam. Makin kita berusia, makin kurang kolagen yg dihasilkan dalam badan kita. Sebab tu kulit makin berkedut. Sebab gamnya kurang. Kolagen ni adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Sebab tu kalau kolagen cukup, kita dapat kurangkan kedutan dan halang otot jadi lembik. Macam baby, dek kerana masih muda, kolagen mantop, maka kulit diorang anjal gitu. Takde yg kerepot kan.

Pengambilan Vitamin C dengan teratur jugak mencantikkan kulit. Kalau kita ambik Vitamin C setiap hari, Insya Allah kulit kita akan jadi lebih cerah. Dalam masa yg sama kita boleh melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmentasi ni la punca kejadian jeragat. 

Tu kisah Vitamin C.

Vitamin E pulak memang bagus untuk anti penuaan. Kalau amik 1 kalpsul Vitamin E sehari Insya Allah dapat bantu lambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan. Tekstur kulit dan tona kulit pon dapat dipulihkan. 

Bila umur kita makin meningkat, kulit kita akan berkedut disebabkan oleh faktor umur dan terdedah kepada radikal bebas macam pencemaran dan pemakanan yg tak sihat. Semua ni punca yg mempercepatkan kedutan jugak sebenarnya. Kalau ambik Vitamin E, kita boleh lambatkan kemunculan kedutan sebab Vitamin E menghalang pembentukan kedutan dengan mengurangkan serangan radikal bebas dan mempercepatkan pembinaan sel baru.

Pernah dengar tak orang picit Vitamin E Shaklee pastu sapu kat muka jadikan mask? Kenapa? Sebab Vitamin E ni membantu untuk memperbaiki parut, bengkak dan ulser kulit. Dan selamat untuk digunakan terus pada luka untuk kurangkan kesan parut tu. Vitamin E ni mampu kurangkan parut sebab terus menyerap dalam kulit. Kan tadi cakap Vitamin E ni menghalan serangan radikal bebas kan? Serangan radikal bebas ni tak bagus untuk parut sebab nanti boleh menghalang penyembuhan parut dan melambatkan proses menghilangkan parut. Vitamin E ni antioksidan yg kuat dan membantu penghasilan kolagen jugak. Kulit yg berparut ni kurang anjal. Dengan Vitamin E Insya Allah kita dapat kembalikan keanjalan kulit pada parut tu.

Kalau kulit kita jenis kering, lama2 boleh jadi luka dan ekzema kan sebab gatal2? Vitamin E boleh mengembalikan kelembapan pada kulit dan kesan yg baik dapat diperolehi kalau kita sapukan pada waktu malam. Kenapa waktu malam? Sebab proses penyerapan Vitamin E akan jadi lebih efektif pada waktu malam. Dah macam rawatan malam kan. Takyah pakai krim malam. Hehe. Tipsnya mudah. Campurkan Vitamin E dengan minyak zaitun untuk dapatkan kesan kelembapan yg kita nak. Kalau letak Vitamin E je mungkin pekat sangat.

See. Memang bagus Vitamin C dan Vitamin E ni, Kalau tambah B-Complex, lagi mantop!


Kenapa B-Complex? Sebab B-Complex ni vitamin anti stress. Kalau nak cantik kena kurangkan tekanan emosi dan kelesuan. Kalau nak cantik takleh stress. Sebab kalau stress, kita nampak kusut. Kita nampak tua. Sebab tu la digalakkan untuk ambil B-Complex untuk kawal stress kita tu. Biar sensasi ketenangan menyelubungi jiwa. Eceh.

Tu dia.

Rugi la kalau tak grab promo bulan ni. Memang berbaloi sangat2. Nak beli 6 boleh, nak beli 1 je pon takde hal.

Yang penting, grab la sementara promo berlangsung.

Esok kita tengok testimoni kulit cantik ok. Esok jugak nak share pasal Nutriwhite. Bulan ni kita pakat2 cantikkan kulit naa!

Sebelum tu, kasi belanja sket testimoni sendiri bila guna Vitamin C dengan Vitamin E Shaklee tambah B Complex dengan Nutriwhite.


Kiri tanpa mekap. Kanan light mekap. Takde beza sangat kan? Kulit licin je. Sebab apa? Sebab kita sihat luar dan dalam!

Nak satu lagi? Nah!


Tanpa mekap.

Kiri tu masa belajar dulu. Tahun 2003.
Kanan tu hujung tahun 2013. 

See. Kolagen masih banyak dihasilkan. Kih kih. 

Orang cakap saya memang takde masalah kulit. Padahal saya ada ekzema teruk tau dulu. Kering sampai mengelupas dan gatal2. 

Orang cakap kulit saya takde masalah. Abis takkan nak tunggu ada masalah baru nak jaga kan? Takde istilah lambat atau cepat dalam menjaga kesihatan kita. Memang berbaloi Insya Allah!

Ok tu testimoni sendiri. Esok ada lagi ok!

PM/Call/SMS 018.375.1884. WhatsApp 016.331.4797 ok!


Regards,
Marina, Ibu Zidane
Your Trusted Shaklee Independent Distributor with 1st Class Consultation for sure!





No comments:

Post a Comment