Sunday, 2 November 2014

Ubat Demam Zidane dengan Shaklee!

Assalamualaikum semua!

Hari ni hectic sket. Asyik menyinga plak tu. Haha. Sian Zidane. Asyik kena marah. Tu belum ada adik lagi. Kalo ada, tak tahu la. Sebab tu la kena ada pasangan di sisi. At least boleh kongsi penat lelah. Boleh transfer stress. Haha.

Al kisahnya Zidane masih dedor. Bila tanya jawapan standard diberikan. Tak demam. Risau la tu. Tapi ibu ni kan ibu. Bila tido berpeluk semacam tu ada la yg x kena. Tapi memang betul. Zidane bangun macam biasa. Nampak macam sihat. Tapi bila rasa badan dia baru tau. Dan arini baru srott srett selesema dia keluar. Sian meleleh. Aritu kena ujan sket sebenonye. Salah ibu jugak. Nak beli barang kat kedai. Zidane nak ikut jugak. Patutnya keras ati sket jgn bg ikut. Ni bawak gak. Tapi pakai selendangla. Hujan xlebat tp budak2 kan. Mana tahan. Huhu.

So tadi lepas makan tengahari tadi saya mandikan dia. Demam pon mandi jugak ye. Takde manja2. Dia pon suka je. Ceh. Lepas mandi, pakai baju bagi nutriferon. Pastu saya solat Zuhur. Zidane pon punggah la tempat saya letak suplemen Shaklee kami. Zidane ni boleh tahan bijaknya. Dia tunggu saya selesai solat dengan chewable vita c. So saya bg la dia sebutir.

Memang nutriferon dengan chewable vita c tu ubat demam Zidane. Hehe.

Apa bestnya nutriferon ni?



Macam pernah dikongsi sebelum ni. Nutriferon dapat mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari. So sebelum demam Zidane melarat maka eloklah bagi nutriferon ni. Dan betul, demam tu bagus. Sbb maknanya badan kita sedang bertindak balas dengan serangan virus atau pon bakteria. Bila demam maka antibodi badan kita akan jadi lebih kuat daripada biasa. So jangan sedih kalau anak demam. Cuma kena pantau la. Jangan tak buat pape pulak.

Dah memang kita sentiasa terdedah kepada beribu jenis mikrob melalui pernafasan, masa bersalam, masa sentuh objek lain, melalui makanan etc etc. Budak2 lg la kan. Lg2 kalau yg duduk kat taska atau rumah pengasuh. Kalau sorg demam, insya Allah yg lain akan ikut sama. Cuma kita la yg kena cegah sebelum melarat.

Bila banyak kuman dan mikrob serang kita dalam satu2 masa, terutama bila badan kita kekurangan interferon dan sel2 imun, kita akan cepat letih, stres, dijangkiti flu, batuk, elegi etc. Kalau kita tak bertindak cepat, sel2 yg teroksidasi dan tak sihat ni membentuk lebih banyak radikal bebas yg seterusnya mengakibatkan penyakit lain yg lebih kronik.

Sebab tu la elok amik nutriferon ni. Zidane pon gemar sangat. Haha. Kadang dah abis 1 sachet mintak lg ko. Adoi. Kena sorok jawabnya. Tengok. Sampai hisap bagi abis. 



Chewable Vita C Shaklee pon ubat demam Zidane. Saya je yg panggil ubat demam. Padahal suplemen kan. Hehe.


Badan kita memang tak mampu hasilkan dan simpan vitamin C. Ni fakta ni. Since Zidane ada selesema so dia sendiri amik chewable vita c ni sendiri. Hoho.

Vitamin C dapat tingkatkan sistem imun badan kita sebab Vitamin C menyokong sistem pertahanan semulajadi anti oksidan tubuh.

Yg bestnya, dalam chewable vita c Shaklee ni ada bioflavonoid dan rose hips yg ditambah untuk mempertingkatkan fungsi vitamin C dan menghalang oksidasi vitamin C dalam tubuh.

Kalau chewable vita c ni saya pon suke. Sedap. Haha.

Selain daripada tu kalau Zidane selesema ke demam ke saya akan jelum dia ngan kain. Garlic socks, garlic oil jangan cakap la. Kalau selesema teruk kita buat steaming terus. Pastu buat percussion. Tu lg Zidane takut. Haha.

Selagi boleh jauhi antibiotik kita buat sedaya mampu!

So korang acaner kalau anak2 demam? Klinik terus atau ada alternatif lain? Hehe. Yg penting jgn sampai mudaratkan anak ok!

Nak cuba nutriferon dengan vitamin C ni roger la saya.

Benda baik harus dikongsi bersama!


Regards,
Marina, Ibu Zidane
Your Trusted Shaklee Independent Distributor with 1st Class Consultation for sure!!

2 comments:

  1. jelousnya ina ada stok nutriferon.Nutriferon memang bagus untuk kuatkan sistem imun..tq atas perkongsian :)

    http://bit.ly/1wSTP1w

    ReplyDelete
  2. Nutriferon memang bagus untuk antibodi. sejak amalkan nutriferon, deman selsema jarang-jarang datang

    Jom Baca: Kurus dengan tingkatkan Leptin

    ReplyDelete