Monday, 3 November 2014

Manfaat Minyak Ikan : Omega Guard THE BEST!

Assalamualaikum semua!



Sebelum ni saya dah cerita pasal perbezaan minyak ikan Shaklee yakni Omega Guard kan? So apa kata hari ni saya cerita kebaikan minyak ikan ni secara umum. 

Sebab kalau produk lain macam ESP, Mealshakes, GLA etc etc banyak aje kontroversinye kan. Hehe. Jom kita kaji kebaikan minyak ikan yang rasanya majoriti daripada kita guna. Cuma bezanya pada jenama. Dah tau kebaikan minyak ikan, boleh baca Omega Guard : Minyak ikan TERBAIK!!. Lepas tu bertukar jenama. Hehe. Bertukar jenama boleh mengubah kehidupan kita tau!

  • Minyak ikan bagus untuk metabolisme. Dengan mengambil minyak ikan ni, kita boleh meningkatkan metablolisme dalam badan kita. Semakin kita berusia, kadar metabolisme kita berkurang kan. So kalau kita ambil suplemen minyak ikan ni kita boleh tingkatkan metabolisme kita yg semakin merudum tu. Minyak ikan jugak melancarkan peredaran darah dan proses fisiologi. Dengan makan minyak ikan, kita boleh turunkan kolesterol dalam badan. Omega Guard + Phytocol ST memang pasangan secocok lah! Hehe.
  • Minyak ikan memelihara sistem kardiovaskular. Tahukah korang pengambilan minyak ikan boleh mencegah serangan jantung dan strok? Sebabnya, DHA dan EPA dalam minyak ikan menentang thrmobosis, tekanan darah tinggi dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah dan memastikan peredaran darah menjadi lancar ke seluruh badan. Minyak ikan jugak boleh mencegah penggumpalan darah dan menurunkan hipertensi dan mencegah kekauan dinding areti yg boleh membawa kepada serangan jantung.
  • Meningkatkan sistem imun tubuh. Bila kita makan minyak ikan, kita dapat meningkatkan fungsi kekebalan tubuh, stamina dan daya tahan tubuh. Kita jugak dapat kurangkan masalah inflamasi atau keradangan macam ekzema. Minyak ikan ni jugak bagus untuk proses detoksifikasi. Kalau yg baru lepas operate ambik minyak ikan, boleh percepatkan penyembuhan. Insya Allah.
  • Minyak ikan bagus untuk sel. Sebabnya minyak ikan dapat meningkatkan peredaran oksigen dan membentuk sel2 baru dalam tubuh kita. Secara tak langsung jugak kita dapat maksimumkan fungsi2 sel2 saraf dan otak macam daya ingatan, berfikir dan tumpuan. Selain bagus untuk sel otak, minyak ikan jugak bagus untuk memastikan jaringan sel kanser dan kekal sebagai anti oksidan untuk melawan radikal bebas yg merosakkan sel2 tubuh.
  • Minyak ikan baik untuk sistem saraf. Kita jugak dapat melindungi otak dari toksin. Untuk ibu2 yg baru lepas bersalin, minyak ikan bagus untuk mengatasi depresi setelah melahirkan.
  • Minyak ikan bagus untuk kesihatan mata sebab minyak ikan berfungsi untuk menjaga kesihatan mata secara menyeluruh dan mengoptimumkan fungsi penglihatan.
  • Minyak ikan bagus untuk sistem pernafasan. Sebab tu kalau ada anak2 yg ada lelah, boleh amalkan ambik minyak ikan sebab kebarangkalian untuk terkena bronchitis, asma dan penyakit paru2 akan berkurangan.
  • Minyak ikan memelihara kesihatan sendi. Paras asid dalam Omega 3 larut dalam tisu rawan. Sebab tu la minyak ikan boleh mencegah kemusnahan enzim yg membentuk tisu rawan. Dalam masa yg sama, minyak ikan mengatasi sakit akibat arthritis dan memelihara fungsi2 sendi dan gout dengan efektif. Omega Guard + Advanced Joint Health Tablet memang meletop!!
  • Minyak ikan mencantikkan kulit. Minyak ikan boleh menjaga kesihatan kulit sebab darah mengalir baik ke seluruh badan. Dalam masa yg sama dapat menambahkan keanjalan kulit dan menghaluskan kulit.
  • Minyak ikan memastikan sistem reproduksi yg sihat. Makan minyak ikan boleh mengatasi masalah PMS dan menyuburkan serta mengatasi masalah kekeringan ketika menopaus. Makan minyak ikan jugak boleh mengatasi gangguan prostat.

Sebab tu la saya cakap minyak ikan ni bagus in general. Kalau nak cuba Omega Guard Shaklee memang sangat dialu2kan la sebab bulan ni bulan promo.



Macam saya cakap tadi, lepas dah tau kebaikan minyak ikan, kita tukar pulak jenama minyak ikan kita. Yg penting Omega Guard Shaklee BUKAN minyak hati ikan. Hehe.

Jangan sampai terlepas peluang ok!!

PM/Call/SMS/WhatsApp 016.331.4797 ye!


Regards,
Marina, Ibu Zidane
Your Trusted Shaklee Independent Distributor with 1st Class Consultation for sure!!


2 comments: