Thursday, 13 November 2014

Luka Sembuh Cepat dengan Shaklee

Assalamualaikum semua!

Tadi kan kita dah sembang2 pasal fasa dalam proses bersalin kan. Standardla lepas bersalin mesti ada luka. Sama ada bersalin normal atau pon c-sect mesti ada luka. Makanya, kita kena la ambil langkah untuk memastikan luka kita tu sembuh dengan baik. Bukan setakat kering di luar je. Luka kena kering di dalam jugak ye. Lagi2 kalau yg operate tu.







Banyak cara untuk kita keringkan luka dengan cepat. Tapi arini saya nak cerita macam mana Shaklee boleh bantu kita memulihkan luka dengan cepat. =)

Tahukah korang antara yg berisiko tinggi untuk LAMBAT sembuh lukanya dan mengalami jangkitan kuman pada luka pembedahan adalah pesakit yg sebelum ni mengalami kekurangan berat badan akibat malnutrisi atau kekurangan nutrisi penting dalam badan? Lebih2 lagi kalau yg kurang protein atau zinc, pesakit yg kurang vitamin C, pesakit kronik macam diabetis, pesakit kanser yg dirawat dengan radioterapi atau kemoterapi, pesakit auto immune macam SLE dan perokok?

Haaaaa. Yg saya nak fokus kat sini ada 3.

  • Kurang Protein
  • Kurang Vitamin C
  • Kurang Zinc

3 golongan yg kurang ketiga2 ni akan ada risiko untuk lukanya lambat sembuh.

So apa suplemen yg sesuai untuk 3 golongan ni?

Dah tentu Shaklee ada ketiga2 produk ni. No worries. Hehe.

Untuk yg kurang protein boleh la ambil ESP untuk bekalan protein seharian. 


Macam yg kita sedia maklum. ESP ni membekalkan asid amino penting untuk pembinaan semula kulit, otot dan organ dan dalam masa yg sama mempercepatkan luka untuk sembuh dan mengurangkan parut. Untuk yg baru lepas bersalin ni mesti ada stretch mark kan? ESP boleh jugak membantu menghilangkan stretch mark ni tau! Penambahan jumlah kandungan protein dalam pemakanan untuk penyembuhan luka ni penting sangat. Sepatutnya penambahan kandungan protein dalam pemakanan kita ni adalah 2-3g protein pada setiap kilogram berat badan kita kalau nak sembuh luka cepat. Dan digalakkan ambil daging putih macam ikan, telur atau ayam. Atau dari sumber soya macam ESP. Hehe. Daging merah tak digalakkan sebab boleh menyebabkan sembelit. Boleh la makan tapi takleh banyak ok. =)


Untuk yg kurang Vitamin C, boleh ambil Sustained Release Vita C Shaklee. 


Vitamin C ni membantu membentuk kolagen bagi memperbaiki struktur dan mencantikkan kulit, mengatasi simptom pendarahan dan meningkatkan sistem pertahanan badan. Dalam masa yg sama jugak, Vitamin C ni berperanan menyekat jangkitan kuman dan bakteria. 



Untuk yang kurang Zinc pulak, boleh la ambil Zinc Complex Shaklee.


Zinc Complex memang membantu untuk mempercepatkan penyembuhan luka. Kan ikan haruan antara makanan kaya dengan zinc? Sebab tu la kalau orang yg bersalin czer tu diorang ambik ikan haruan untuk sembuhkan luka dengan cepat. 


Itu dia 3 produk yg boleh membantu mempercepatkan penyembuhan luka. Selain daripada tu boleh la nak consume madu satu sudu besar setiap hari bagi pesakit BUKAN Diabetic. 


Nak luka sembuh cepat? Meh roger saya! Jangan biarkan luka melarat sampai bernanah pulak! Bahaya tu! Dan ini bukan untuk ibu lepas bersalin je. Untuk yg baru lepas operate pon boleh jugak. =)

PM/Call/SMS/WhatsApp 016.331.4797 ok!


Regards,
Marina, Ibu Zidane
Your Trusted Shaklee Independent Distributor with 1st Class Consultation for sure!






1 comment:

  1. Teringat time bersalin 1st..Luka mmg lambat sembuh...Time tu blum kenal shaklee lagi...

    bondaseri.blogspot.com

    ReplyDelete