Monday, 13 October 2014

Vivix : Sirap Ajaib Shaklee

Assalamualaikum semua!!

Ingat tak semalam saya ada cerita pasal ex office mate yg saraf kiri otaknya terputus dan ada darah beku kat otak dia? Haa. Ni perkembangannya.

Kalau diikutkan cerita, dia ni overdose Habbatus Sauda' & Madu Tualang. Bukanlah nak cakap benda ni tak bagus. Betul, semua ni makanan sunnah. Tapi kan Islam dah ajar kita untuk bersederhana. Sebab tu la kena ambik ikut dos yg disyorkan. Jangan dek kerana nak cepat sembuh kita overdose pulak. Macam yg kita sedia maklum, madu dan habbatus sauda' ni kan panas sket. Mungkinla, dek kerana panas terus tangkap ke saraf. Wallahu a'lam. Dan mungkin ada jugak stress sikit sebanyak, maka memburukkan lagi keadaan. Itu pon mujur tak jadi strok. Kalau tak lagi jenuh. Huhu.

Tahu tak macam mana strok terjadi? Strok ni serangan otak dan serangan otak ni terjadi bila bekalan darah ke otak terganggu. Dalam kes member ni saraf otaknya terputus. Bila terputus, darah tak dapat sampai ke bahagian yg sepatutnya. Maka terjadilah darah beku. Otak ni kan pusat saraf tubuh dan tempat mengawal semua benda. Kalau diikutkan pembacaan saya la kan, bahagian kiri otak ni mengawal kita punye percakapan. Sebab tu dalam kes kawan ni dia tak boleh bercakap. Ada la yg dia boleh cakap. Tapi ibarat macam budak baru belajar balik la. Kesian memang kesian. Huhu. 

Otak perlukan bekalan darah berterusan yg bawa oksigen dan nutrien penting. Bila saluran darah dalam otak kita pecah ataupon tersumbat, maka bekalan darah akan terhenti dan sel2 otak akan kekurangan oksigen dan nutrien. Bila jadi macam ni bahagian otak kita mula mati. Masa ni la strok terjadi. Bila berlaku kerosakan otak ni, deria kita akan terjejas, pertuturan bahasa dan pemahaman bahasa pon akan terjejas sama. Allahu. Berat betul dugaan kawan tu.

Sebab tu la dalam banyak kes kalau yg ada tekanan darah tinggi atau pon strok, saya memang amat syorkan cuba Vivix. Ni ikhtiar kita kan. =)

Kenapa Vivix Shaklee ni bagus? Sebab Vivix mengandungi resveratoral. Resveratoral ni boleh mencegah keradangan yg berlaku pada salur darah yg menyebabkan tekanan darah tinggi dan strok. Resveratoral jugak membantu meningkatkan keupayaan salur darah untuk bertindak balas kepada tekanan darah yg berubah2. 

Antara lain, boleh la tengok gambar kat bawah ni. Sape try Vivix memang tahu keberkesanannya. 


Anyway, memang Vivix ni mahal sket. Tapi mana yg lagi penting, duit ke kesihatan kita? Sebab kita takkan appreciate kesihatan kita unless kalau kita dapat sakit tertentu. 

Jom jaga kesihatan. Kalau bukan sekarang, bila lagi kan?

Nak cuba Vivix?

PM/Call/SMS/WhatsApp 016.331.4797 ok!!


Regards,
Marina, Ibu Zidane
Your Trusted Shaklee Independant Distributor with 1st Class Consultation for sure!!


2 comments: