Wednesday, 29 October 2014

Rawat Diabetis Ketika Hamil Dengan Shaklee!

Assalamualaikum semua!

Bersiaran sekali lagi untuk hari ni.

Tahukah korang, 2 hingga 14 peratus ibu hamil menghidap diabetis ketika hamil? Apa dia diabetis ketika hamil ni?

Diabetis berlaku bila badan kita tak boleh menghasilkan insulin yang secukupnya. Insulin ni hormon yang dihasilkan oleh pankreas. Insulin ni jugak mengawal jumlah gula dalam darah yang digunakan untuk tenaga dan membolehkan gula yang tak diperlukan segera disimpan.

Masa kita pregnant ni, badan kita akan menghasilkan lebih insulin untuk penuhi keperluan baby sekali. Lebih2 lagi kalau di trimester kedua dan ketiga. Kalau badan tak boleh sediakan insulin tambahan ni, kita akan mempunyai terlalu banyak gula dalam darah. Sebab tu la terjadinya GDM ni.

Beza GDM dengan diabetis jenis lain pulak adalah, GDM ni akan beransur hilang selepas bersalin. Tapi diabetis jenis lain adalah penyakit sepanjang hayat yang kena kawal la.

Macam mana nak rawat GDM?

Takde cara lain, melainkan dengan mengubah diet kita dan selalu bersenam. Kawal tahap gula dalam darah dengan mengurangkan makanan dan minuman manis yang dah tentu kandungan gulanya banyak. Bersenam pulak kena la sekurang2nya 30 minit tiap hari.

Ni masalah mak buyung la. Bersenam malas, makan pon ikut suka hati. Kih kih.

Kalau kita tak dapat kontrol kandungan gula dalam darah kita, maka suntikan insulin diperlukan. Jangan sampai camtu hokkay!

So macam mana cara nak rawat diabetis ketika hamil ni dengan Shaklee ek?

Di samping diet yg seimbang tadi dan senaman secara konsisten, boleh la cuba rawat GDM dengan beberapa suplemen ni.


B Complex Shaklee boleh bantu menukarkan gula atau makanan yang kita ambil kepada tenaga. Menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga. Dalam masa yg sama mengurangkan masalah keletihan.


Zinc Complex pulak membantu menurunkan paras glukos dalam darah dan membantu menghasilkan insulin, mengekalkan fungsi insulin dan membantu penghasilan enzim dalam tubuh.



Insya Allah dengan pengambilan kedua2 produk ni, maka masalah GDM dapat dikawal. Saya pon nak kena tambah zinc dalam senarai suplemen saya. Huhu.

Kalau ada yg nak boleh la roger2 sama k.

PM/Call/SMS/WhatsApp 016.331.4797 naa!

Jumpe esok!



Regards,
Marina, Ibu Zidane
Your Trusted Shaklee Independent Distributor with 1st Class Consultation for sure!

No comments:

Post a Comment