Wednesday, 15 October 2014

Lecithin : Penghalang obesiti & Sumber Kolin Hebat!

Assalamualaikum semua!

Dah lewat petang baru boleh hapdet entri. Huhu. Arini Zidane dok opis. Sebabnya pengasuhnya missing in action. Bagi salam tak dengar agaknya. Mak buyung ni dah 3 4 kali bg salam malas dah la kan. Huhu.

Apa pon arini nak sembang pasal Lecithin. Apa lecithin tu? Macam mana rupanya? Haaaa. Ni nak bgtau.

Lecithin ni kalau dalam Shaklee adalah pemecah lemak terbaik. Antara manfaat utama Lecithin ni termasuklah:


  • Menyerap vitamin yg larut lemak untuk membantu tubuh dalam menyerap vitamin A, D, E dan K yg larut lemak.
  •  Lecithin jugak menghalang enapan lemak di hati, sirosis hati dan membantu memulihkan kesihatan hati. Pendek kata memang bagus untuk hati la.
  • Lecithin bertindak sebagai pemecah lemak & kolesterol. Ni yg ramai org suka ni. Sebab lecithin membantu mengemulsi lemak , kolesterol & trigliserid dalam tubuh.
  • Lecithin membantu menghalang obesiti. Dan pengambilan dalam kuantiti yg banyak mempercepatkan pembakaran lemak.
  • Istimewanya lecithin sebab ada kolin yg membentuk penghantar untuk saraf kranial yg mempertingkatkan daya ingatan, menghalang Alzheimer & meringankan stress. Sebab tu la selain Omega Guard yg bagus untuk otal, lecithin pon tak kurang hebatnya.
Dan kalau nak tau, wanita hamil kalau ambil lecithin dalam jumlah yg cukup insya Allah janin akan berkembang dengan sihat.

Sebab tu lecithin best. Sambil kontrol penambahan berat badan, tumbesaran bayi dalam perut pon berkembang dengan sihat.

Apa bezanya lecithin Shaklee dengan jenama lain?

Haaaa.  Sini la letaknya perbezaannya.  Lecithin Shaklee diekstrak dari kacang soya organik bukan GMO. Kalau sebut non GMO ni memang terbaikla sebab genetik soya tu tak diubah. Dah la organik kan. Selamat daripada penggunaan racun serangga. 

Setiap kapsul mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolin dan 48mg inositol. Tu bezanya Shaklee dengan produk lain.  :)

Itu dia antara manfaat utama dan  perbezaan lecithin Shaklew. So jangan ingat lecithin ni untuk org yg nak kuruskan badan je. Lebih dari tu sebenarnya bagus untuk otak juga. Badan cantik minda kelas pertama kan melengkapkan seseorang. Eceh. Skema gitu.  :P


Nampak x packin lecithin kat atas ni berbeza mengikut negara? Jangan xtau, kilang yg menghasilkan lecithin ni pon berbeza mengikut negara. Sebab apa? Sebab Malaysia misalnya ada pengguna Muslim. Dah tentu Shaklee nak jaga status halal produknya. 

Inilah bukti walaupon di bawah satu jenama tapi produk yg dipasarkan berbeza. So gunkan tanpa was2 ok!! 

Dah tau khasiat Lecithin kan?

Nak kurus? Nak tingkatkan daya ingatan? Rasa Omega Guard mahal? Boleh ambil Lecithin sebagai alternatif.

PM/Call/SMS/WhatsApp 016.331.4797 ok!

Regards,
Marina, Ibu zidane
Your Trusted Shaklee Independant Distributor with 1st Class Consultation for sure!

3 comments:

  1. Lecthin memang terbaik mengatasi masalah kegemukan

    ReplyDelete
  2. ai pon amek lecithin hari2 nak kurus n nak bijak boleh?? hehe

    ReplyDelete
  3. nak kurus dalam masa sama nak bijak patut amik lecitin. terutama ibu2 yang dah melahirkan orang kata bnyk urat putus jadi ingatan punmakin lama makin tumpul:)

    Jangan Klik Blog Saya

    ReplyDelete