Friday, 24 October 2014

Coqhealth plus : Rakan karib jantung kita

Assalamualaikum korang!

Dah malam baru berkesempatan nak hapdet blog. Macam biasa. Kalau cuti & dok ngan Zidane memang hectic. Macam2 kena layan. Tabik spring pada suri rumah yg jaga anak kat rumah. Tapi mak2 yg bekerjaya, takde maid, balik keje terus menghadap anak pon takde kurangnya. Sama2 hebat jugak!

Tahukah korang?
  • Jantung kita berdenyut 100000 kali setiap hari? 
  • Aorta, arteri terbesar dalam tubuh kita diamternya hampir menyamai hos kat taman? 
  • Penggunaan ubat2an tertentu akan mengurangkan tahap Coq10 di dalam darah?

Kalau yg baru tau, jom kita stadi sama2.

Jantung kita ni mengepam hampir 2000 gelen darah ke seluruh bahagian tubuh kita setiap hari. Sebagai otot yg bekerja keras, jantung kita perlukan jumlah tenaga yg besar untuk berfungsi dengan cekap. Mana tak nya, jantung kita ni pusat kawalan utama sistem peredaran darah dalam badan kita. Kalau jantung tak berfungsi dengan baik, darah takkan sampai ke seluruh tubuh dengan sempurna.

Macam mana jantung dapatkan tenaga? Jantung kita dapatkan tenaga daripada nutrien yg dipanggil koenzim Q10 atau pon Coq10. Coq10 ni pulak dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh dan wujud dalam semua sel.

Masalahnya, banyak faktor menyumbang kepada pengurangan penghasilan Coq10 dalam tubuh. Pertambahan usia misalnya. Makin kita tua, makin kurang Coq10 dihasilkan oleh tubuh. Sama konsep macam kolagen. In fact semua nutrien yg dihasilkan oleh tubuh akan berkurangan penghasilannya setiap hari. Sebab tu la pentingnya suplemen untuk kekalkan penghasilan sesetengah nutrien yg badan kita boleh hasilkan. Tapi takdela menyebabkan kita semakin muda atau takkan tua atau takkan sakit sampai bila. At least, dengan bantuan suplemen maka kita dapat pastikan kesihatan kita ni terjaga. Tu je.



Apa bestnya Coqhealth Plus Shaklee ni?

Haa. Ni mak buyung nak stori mori.

Banyak produk Coqhealth di pasaran. Tapi bezanya Shaklee sebab:
  • Mengandungi campuran proprietari Coq10  dan resveratrol, ramuan yg menjana jantung sihat
  • Semulajadi
  • Mempunyai sistem penghantaran dengan menggunakan minyak zaitun

Itu uniknya Coqhealth Plus Shaklee.

Antara manfaat lain pulak:
  • Membantu penghasilan tenaga dalam jantung
  • Membantu menambah kekuatan memgepam jantung, meningkatkan peredaran darah, mengurangkan serangan angin dan mengurangkan palpitasi jantung
  • Menggalakkan dan melindungi arteri sihat dari oksidasi LDL
  • Mengurangkan tekanan darah secara semulajadi tanpa kesan sampingan
  • Menambahkan stamina dan mengurangkan simptom kelesuan
  • Merancakkan sel2 otak, mengurangkan serangan migrain, pening dan loya
  • Membekalkan tisu kulit dengan oksigen yg cukup
  • Coqhealth mengandungi resveratrol yg mampu merehatkan salur darah dan membantu pengaliran darah

So sape yg perlukan Coqhealth ni? 
  • Org dewasa yg sihat yg berumur 18 tahun ke atas yg PRIHATIN tentang fungsi jantung dan kesihatan arteri
  • Org dewasa sama ada lelaki atau perempuan yg ada ambil apa2 ubat yg mungkin menyebabkan kurangnya tahap Coq10 dalam darah

So apa tunggu lagi?

Nak nasihat lebih lanjut boleh roger mak buyung ok!

Jumpa lagi satgi!



Regards,
Marina, Ibu Zidane
Your Trusted Shaklee Independent Distributor with 1st Class Consultation for sure!

1 comment: