Sunday, 19 October 2014

Cinch Energy Tea Mix : Bantu masalah metabolisme rendah

Assalamualaikum semua & selamat petang!!

Sebelum saya keluar mengemas kedai suami, maka molek benar kalau saya sudahkan 1 lg entri untuk hari ni. Hari sabtu ahad memang hari hectic. Untuk saya lah. Sebab kena berkejar ke sana sini.

Pernah tak rasa dah try apa jenama set kurus sekalipon tapi rasa macam tak kurus jugak? Pernah tak tengok orang lain makan bagai nak rak tapi badan menten slim melim gitu? Cemburu tak? Hehe. Kalau saya, saya cemburu. Tapi. Bila pikir balik kenapa nak cemburu. Kena cek balik badan kita ni jenis yg macam mana kan. Dulu masa belajar kat UIA, saya ada sorang kawan. Makan sket je. Tp bulat daripada saya. Jangan jadi saya. Makan macam ada bela. :P

Sebab tu kalau nak kurus kena faham badan kita. Jangan samakan badan kita dengan orang lain. Kesian badan kita tau.

So arini nak cakap pasal metabolisme. Ada orang metabolisme rendah. Ada orang metabolisme tinggi. Tapi. Yang pasti, makin usia kita meningkat, metabolisme kita menurun seiring dengan usia. Lagi tua lagi kurang metabolisme kita. Sebab tu kalau dulu kita senang nak kurus, tapi sekarang tak lagi. Ibarat aku yg dulu bukanlah yg sekarang la ni. Hehe.

Sebab tu jugakla pentingnya makanan atau suplemen untuk meningkatkan metabolisme kita.

Haaaa. Meh mak buyung tunjuk satu benda. Memang best ni. Lagi2 kalau minum dengan ais. Minum dengan air panas petang2 pon layan gak. Dahaga plak tengok gambo ni. Haha. 







Dah tengok kan apa yg bagus pada teh ni? Takyah nak merapu panjang sebab semua dah ada dalam gambar tu kan. Yg penting. Ni bukan teh biasa ok!

Boleh merangsang tenaga dengan cara semulajadi dan selamat, meningkatkan metabolisme dan yg penting pilihan alternatif kepada kopi dan snek bergula untuk tenaga.
Haa. Petang satgi bolehla buat mee goreng pastu minum teh ni. Rasa macam banyak kolesterol telan Omega Guard dengan Phytocol Shaklee ok!!

Nak cuba nanti call la mak buyung naa.

Regards,
Marina, Ibu Zidane
Your Trusted Shaklee Independent Distributor with 1st Class Consultation for sure!!

No comments:

Post a Comment