Monday, 3 March 2014

ESP Shaklee. TERBAIK! !

 Dan dalam banyak2 produk, ramai yg suka sangat dengan ESP ni. Betul. Tak percaya kenapa? Meh saya bagitau kenapa. Dan lepas baca mungkin korang pon boleh buat pilihan sebaiknya!!


Ni antara sebab kenapa ESP Shaklee ni hot item dalam Shaklee. Sebab ESP ni memang banyak khasiatnya. Terbaik la pendek kata. 

Untuk yg tak pernah tahu apa ESP ni suka saya nak cerita apa bagusnya ESP ni.

Kalau nak tahu, Shaklee merupakan syarikat pertama yg mencipta makanan tambahan protein yg berasaskan kacang soya. 

Antara kriteria ESP ni sendiri:
  • Mempunyai kajian klinikal yg sangat komprehensif serta memiliki kualiti protein yg tinggi yg pernah dihasilkan.
  • Mengandungi non-GMO (non-genetically modified organism) yg mana ia diproses pada kadar suhu rendah.
  • Setiap 850g ESP dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.
  • Satu2nya produk yg menjamin penyediaan 9 asid amino penting yg tak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.
  • Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.
  • Sangat sesuai untuk semua peringkat umur sama ada tua mahupun muda.
  • Kandungan glisemik yg rendah iaitu 39, menjadikan ia sesuai untuk penghidap kencing manis.
  • Satu hidangan ESP ni bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu.
  • Rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


ESP ni membekalkan sumber protein. Protein ni kan penting untuk kita. Protein ni kiranya bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Setiap organ kita memerlukan protein. Kalau tak cukup protein, maka kita akan rasa lemah, lesu, tak bermaya, kolesterol tinggi dan tekanan darah rendah. Tak cukup protein jugak adalah punca ulser perut & ulser usus. Kalau kita kurang protein jugak, kalau luka atau berjerawat, kita akan lambat sembuh dan akhirnya berparut. Kurangnya protein pon boleh menjadi punca gangguan pada penglihatan dan masalah antibodi lemah. Selain daripada tu kalau kita kurang protein, masalah lebihan air dalam badan akan jadi. Maka jadila water retention. Hah, banyak kesan kan kalau protein tak cukup ni. =)

Manfaat utama ESP:
  • Awet muda : Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain2. 
  • Baik untuk hormon : Kacang soya tumbuhan kaya isoflavon yg fungsinya sama seperti hormon wanita. Membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk prostat : Genistein yg terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. 
  • Kulit remaja : Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, ejen anti-penuaan, mengembalikan seri kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • Pembekal tenaga : Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun. Baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.
  • Membaiki pigmentasi : Membaiki masalah rambut seperti rambut beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • Membaiki memori : Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.


Siapa sesuai untuk cuba ESP ni??

Nak kurus : ESP bantu kita cepat kenyang & mengurangkan nafsu makan.

Nak kekal sihat : ESP beri ketahanan badan dan pelengkap nutrien dalam badan.

Nak cantik : ESP buat kulit kita anjal, gebu dan lebih cerah.

Nak stabilkan hormon : Kacang soya ni kaya dengan isoflavon yg berfungsi untuk memulihkan hormon wanita, mengeluarkan darah kotor dan ganti protein yg diperlukan.

Nak hamil : ESP pulihara dan pelihara rahim.

Ibu hamil : ESP kuatkan rahim dan bantu pembentukan otot bayi sebab protein bagus untuk tumbesaran. Bila ibu hamil consume ESP maka anak akan dapat khasiatnya sama. 

Wanita menyusu : ESP bantu menggalakkan pengeluaran susu. Bila cukup protein, badan bertenaga untuk menghasilkan susu. Provided that, kena pantau konsep demand n supply, minum air secukupnya dan berfikiran positif. =)

Jom tengok testimoni jom!!

Testimoni kulit cantik & kurus dengan ESP 



Testimoni susu meriah dengan ESP (Pantau konsep penyusuan dengan baik jugak) & tapak kaki tak merekah



Testimoni bertenaga dengan ESP Shaklee



Testimoni masalah pedih ulu hati hilang dengan ESP Shaklee




Testimoni kulit lembut dengan ESP





Testimoni kurus dengan ESP



Testimoni set kecantikan dengan ESP






Testimoni susu meriah dengan ESP




Nak kongsi testimoni sendiri jugak. Hehe. Testimoni 2 dalam 1. Sebab yg gamba mula2 ni gamba kulit glowing dan berseri2 lepas amik ESP dalam set skincare Shaklee. Memang betul2 berubah. Masa mengandung tak berseri langsung. Lepas dah bersalin berseri2 gitu. Hehe.

Gambar kedua gambar slim down saya. Pon amik ESP jugak untuk lose inch. Sebab saya susukan anak. Takleh amik Cinch. Anak dah masuk setahun lebih ni baru la amik cinch. Hehe.








So apa tunggu lagi?

PM/Call/SMS/WhatsApp 016.331.4797 untuk dapatkan ESP korang sekarang. Sementara stok masih ada. Laku keras ni. 


Regards,

Marina, Ibu Zidane 
Your Trusted Shaklee Independant Distributor =)

No comments:

Post a Comment