Wednesday, 5 February 2014

Obimin vs Vitalea Shaklee




Ramai ibu hamil yg consume Obimin Filem Tablet bersalut (Obimin Film Coated Tablets) ni kan. Sebab katanya Obimin ni mampu meningkatkan HB darah ke tahap normal di kalangan ibu hamil.

New Obimin dikatakan mengandungi vitamin dan mineral penting. Dos yg mudah diambil (sebiji sekali sehari) dan kos yg lebih murah. Manakala reka bentuk kapsul obimin ni mudah ditelan dan mempunyai formula baik yang berpegang teguh kepada RDA baru untuk vitamin A dalam kehamilan.

Nampak menarik kan? Patutla ramai yg dapatkan obimin ni di farmasi sebab risau HB rendah bila check up di klinik kesihatan. Klinik kesihatan kalau HB kita rendah dan takde improvement, memang silap haribulan boleh kena cucuk inferon macam saya dulu. Huhu.

Tapi tahukah kita yg New Obimin adalah MAKANAN TAMBAHAN SINTETIK?

Makanan tambahan dibahagikan kepada 3 kategori; sintetik, organik dan semulajadi.
Vitamin sintetik ni umpama buah plastik. Nampak cantik luarannya tapi khasiatnya kurang.

Kebanyakan vitamin sintetik diperbuat daripada ekstrak petroleum, tar arang batu, dan gula kimia yang diproses (kadang-kadang ditambah minyak ikan perindustrian yg diproses), dengan asid lain dan bahan kimia industri (seperti formaldehid) digunakan untuk memproses mereka.

Vitamin sintetik asalnya dibangunkan untuk menjimatkan kos. Kebanyakan sintetik, petroleum dan makanan tambahan akan melabelkan produk mereka sebagai vegetarian produk, bukan kerana ia diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan, tetapi kerana ia tidak diperbuat daripada haiwan.

Perlu berhati-hati, mereka akan menggunakan perkataan "Food-Based / suplemen berasaskan makanan" sebagai helah lain. Ia bermakna mereka menambah sedikit produk hijau untuk sintetik seperti alga, namun bahan2 kimia adalah keutamaan mereka. So kena semak elok2 apa yg kita nak consume ok!!

Tiba masa untuk anda mengambil langkah bijak. Bertukarlah kepada makanan tambahan 100% semulajadi demi anda dan kandungan anda. 

Jom berkenalan dengan Vitalea-multivitamin Shaklee.



Kalau nak tahu, Vitalea ni mmg dicoated jugak. Tapi tablet vitalea ni disaluti spirulina, sangat larut dalam air dan mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan maksimum di usus kecil.

Vitalea Shaklee ni jugak multivitamin terbaik sejak tahun 2000. Ada ujian klinikal yg dilakukan menunjukkan pengambilan vitalea selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.

Penghasilan Vitalea Shaklee ni jugak disokong oleh 7 kajian klinikal. Teknologi salutan mikro pula membantu dalam pembebasan segera di dalam perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik dan vitamin B penting yang membantu menghasilkan dan memelihara sel-sel baru. Untuk menghasilkan vitalea je, lebih daripada 340 ujian kawalan mutu dilakukan untuk memastikan ketulenan dan potensi produk.

Kredit: 
See. Betapa Shaklee menjaga mutu dan kualiti satu2 vitamin yg dihasilkan. Apatah lg vitalea shaklee yg dikira sebagai killer product shaklee. Memang terlajak laris ni. Maklumla. Multivitamin kan penting dan paling basic sekali. Kalau takde memang tak sempurna. Ambil segala macam vitamin dan suplemen tanpa vitalea ni dikira tak sempurna la. Sebab multivitamin ni mengisi lompong2 nutrien yg ada.

Nak cuba vitalea?

Apa tunggu lagi? Jom isi lubang kosong pada nutrien dalam badan kita semua!!

PM / CALL / SMS / WHATSAPP 016.331.4797 sekarang ok.


Regards,
Marina, Ibu Zidane
Your Trusted Shaklee Independant Distributor :)

1 comment:

  1. Terjumpa info yang menarik kat sini. Hari ni isteri suruh beli Obimin. Nak cari pengedar Shaklee berdekatan la, terima kasih ye..

    ReplyDelete