Wednesday, 25 December 2013

Rawat sembelit dengan Herblax Shaklee



Tahukah anda kanser usus merupakan pembunuh senyap? Menurut majalah iSIHAT edisi Januari 2014, kanser usus adalah kanser kedua paling lazim menyebabkan kematian dengan anggaran 3500 kes baru setahun. Ngerinya.

Kalau nak tahu jugak, kalau kita ada masalah sembelit tapi kita tak atasi atau kita pandang mudah je, sembelit ni boleh menjadi punca segala penyakit. Kan dah tau perut ni rumah segala penyakit. Kalau perut kita tak sihat, maka penyakit pon akan datang. Sebabnya najis dalam bentuk pepejal akan melekat pada dinding usus besar terutamanya sekiranya kita kerap mengalami sembelit. Lama kelamaan berlakulah tindak balas dengan sel2 pada dinding usus besar. Dinding usus besar menjadi berasid, pecah kemudian mutasi akan berlaku. Maka terjadilah inflamasi yg seterusnya akan menjadi masalah polop, bowel pocket/ divertikula, balloon colon, colitis dan akhirnya kanser. Nak tengok gambar? Ni bawah ni gambar masalah usus.


Nak tengok perbandingan usus bersih dengan usus kotor? Meh tengok kat bawah ni haa.



Tak rela nak tengok tapi terpaksa tengok. Huhu. Takut. 

Macam mana kita nak atasi masalah ni? Mudah je sebenarnya. Lakukan la detoks kolon. Usus besar atau kolon yg sihat perlu mempunyai nisbah bakteria baik sebanyak 85% dan bakteria jahat sebanyak 15%. Kalau kita selalu mengalami sembelit, bermakna kandungan bakteria jahat lebih banyak daripada yg baik. Maksudnya kat sini, bila selalu berlaku sembelit, salur pencernaan kita tak sihat. Macam mana boleh jadi pulak bakteria jahat lagi banyak daripada bakteria baik? Sebabnya kadar toksin yg tinggi sama ada daripada makanan dan ubat2an macam antibiotik misalnya antara punca yg menyumbang kepada musnahnya bakteria baik dalam usus. Cuba banyangkan arini kita pergi makan kenduri dan open house. Dari pagi sampai malam. Tapi esoknya, kita takde membuang air besar. Masuk hari kedua pon tak membuang. Kan nampak masalahnya kat situ. Ke mana perginya makanan yg kita makan tu kalau tak membuang kan? Bahaya sungguh.

Cara paling mudah untuk bersihkan kolon ni ialah dengan cara pengambilan serat yg lebih daripada sayur dan buah serta minum lebih air.

Nak cara Shaklee?

Boleh cuba Herblax Shaklee. Hehe.



Bagusnya herblax ni sebab dapat merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut. Bila proses pembersihan usus dapat dilakukan dengan baik setiap hari, takdelah masalah usus lagi. Dan potensi untuk terkena kanser usus pon berkurangan. Hari2 membuang, perut pon kempis. =)

Sebab tu jangan pandang remeh kalau ada sembelit. Takut nanti dari sembelit terus jadi buasir. Detoks kolon penting sangat sebab makanan yg kita makan kebanyakannya bertoksik. Semua orang perlu detoks. Cuba perhatikan masa untuk buang air besar. Kalau normal, takkan lebih 10 minit. Kalau ambil masa sehingga 30 minit hingga 45 minit, maknanya kita ada sembelit. Kalau ada sembelit maksudnya kolon tak sihat. 

Meh cuba Herblax. Dulu hampir setahun herblax xde sebab Shaklee tak jumpa raw material yg up to their standard. Skang dah ada kembali. Takut2 nanti habis stok pulak. Sebotol boleh tahan sehingga 4 bulan tau!


Regards,

Marina, Ibu Zidane =)




No comments:

Post a Comment