Monday, 4 November 2013

Kenapa perlu makan suplemen?

Mungkin ramai yg takut untuk telan ubat hospital. Tapi kenapa kita perlu makan makanan tambahan? Penting sangatkah suplemen ni? Sebab org yg makan atau tidak pon suplemen, kalau tuhan nak beri sakit, sakit jugak. Ada jugak yg cakap sakit tu bagus sbb kifarah dosa yg lepas. Tapi tubuh badan kita ni kan amanah Allah. Kena jaga elok2. Makan suplemen dikira sebagai salah satu cara untuk kita jaga amanah ni sebaik2nya.

Kenapa kita perlu ambil suplemen?


  • Kita sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yg menjejaskan kesihatan badan.
  • Badan kita memerlukan dos yg lebih tinggi bagi sesetengah nutrien. Hakikatnya, nutrien hanya boleh didapati daripada pemakanan. Vitamin dari pemakanan tidak mencukupi bagi kesan pencegahan penyakit dan anti penuaan.
  • Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat racun serangga atau bahan kimia yg lain. Penggunaan baja sintetik dan racun perosak mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.
  • Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan.
  • Mengamalkan gaya hidup yg tidak sihat seperti kurang bersenam atau kurang bersukan, merokok, tidur lambat, stress, sibuk dan sebagainya menyebabkan kurangnya penjagaan diri dan mengakibatkan masalah kesihatan.
  • Rutin pemakanan kebanyakan rakyat Malaysia yg tidak hiraukan diet yg seimbang.
  • Gangguan penyerapan nutrien dari makanan, akibat dari pengambilan kafein, gula dan garam berlebihan, kolesterol dan lemak telah mengurangkan simpanan mineral dan mengganggu penyerapan mineral.
  • Kehilangan nutrien dalam makanan, terutamanya di kedai makan, restoran makanan segera dan sebagainya.
  • Kurangnya penyediaan makanan sihat di rumah.
  • Persekitaran yg tercemar dan imunisasi yg lemah akibat kekurangan mineral dan vitamin telah menyebabkan diri mudah dihinggapi penyakit.

Sebab tu la di zaman millenium ni kita bukan sekadar kena jaga makanan kita. Lebih daripada tu kita kena tambah nilai sikit kualiti kesihatan kita dengan makanan tambahan. Sekarang ni bukan sekadar you are what you read. Tapi zaman sekarang ni, you are what you eat!

 Makanan tambahan tidakla menjadikan kita tidak akan sakit atau sentiasa sihat. Tapi makanan kesihatan akan jadikan kita selalu segar, cergas dan sihat. Itu dah pasti. =)

Tapi dalam banyak2 supplemen kenapa kena pilih Shaklee? Bukan kena pilih la. Tapi bila kita ada pilihan, baikla kita pilih sesuatu yg lebih baik. 

Nak ke kita jadi begini?



Nak ke kita jadi macam gambar atas ni? Takut kan? Hehe. Maka pilihla yg lebih baik. Kita yg buat pilihan. Antara sebab kenapa perlu pilih Shaklee:

Sentiasa Selamat

Di Shaklee ada lebih daripada 80000 ujian kualiti dijalankan setahun bagi memastikan ia berkesan dan tulen. Di Shaklee, kita tak main dengan paraben, Bisfenol - A, peluntur, perisa tiruan, pewarna tiruan, lemak trans dan bahan larangan lain.


Sentiasa Berkesan

Di Shaklee, lebih USD300 juta dilaburkan dalam penyelidikan dan pembangunan produk. Bahan2 yang digunakan adalah semulajadi dan paling halus dan tulen. Kalau korang nak tau, 54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh para atlet yg menggunakan produk Shaklee.


Sentiasa Mesra Alam

Di Shaklee, kita menggunakan produk mesra alam yg benar2 selamat untuk korang, keluarga, rumah dan juga bumi. Shaklee sendiri adalah peneraju dalam pergerakan alam sekitar dengan mengamalkan perniagaan yg mesra alam.


Sebab tu la kita perlukan suplemen untuk tambah kualiti kesihatan kita dan keluarga. Saya dan keluarga memang pengguna produk Shaklee yg tegar. Sebab tu la saya nak kongsikan dgn korang semua kebaikan Shaklee. Takkan barang baik kita nak simpan sendiri kan?


Teringin nak cuba suplemen Shaklee? Boleh roger kami ye. 

SMS/Call/PM/WhatsApp 0163314797 untuk HARGA HEBAT, TAWARAN ISTIMEWA & KONSULTASI PERCUMA!


Regards, 

Marina, Ibu Zidane =)



No comments:

Post a Comment