Thursday, 17 October 2013

Kenapa pilih Collagen Powder Shaklee?

Semakin bertambah usia kita, tubuh kita menghasilkan semakin kurang kolagen. Akibatnya, lebih banyak kedutan dan garis halus, di samping kulit yang semakin kendur. Umur bukanlah satu-satunya faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen. Kekurangan kolagen boleh disebabkan oleh faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, merokok dan faktor-faktor lain. So maksudnya, bukan orang tua je yang kekurangan kolagen. Yang muda remaja pon boleh kurang kolagen sebab amalan hidup yang tidak sihat.

Jadi kenapa pilih Shaklee Collagen Powder?

Sebab, Shaklee Collagen Powder mampu membantu kulit kita mengekalkan keanjalan semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut-kedut. Cliché kan? Sama macam kolagen jenama lain. Tapi nanti dulu. Baca sampai habis. Sebab di bawah entri ni ada perbezaan Shaklee Collagen Powder dengan jenama lain yang saya sertakan. =)


Antara manfaat lain Shaklee Collagen Powder:

  • Bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula;
  • Kuku akan jadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat;
  • Kulit akan kurang kering dan keanjalan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan akibatnya parut pon kurang!!
  • Membantu menghilangkan tanda penuaan;
  • Kolagen sama penting untuk tulang. Kolagen membantu menguatkan tulang  dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh;
  • Kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran sendi-sendi;
  • Baik untuk mata. Kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya anjal;
  • Memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen. Adalah penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda anda tetap berkeadaan baik semakin anda berusia.

Shaklee Collagen Powder vs Jenama Lain

Shaklee Collagen Powder mengandungi 4000mg kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietary, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah.

Kolagen dari sisik ikan merah ni hebat sangat ke? Meh saya jelaskan melalui gambar di bawah.


 
 
Disebabkan ikan merah n jenis lasak la Shaklee gunakan sisik ikan merah sebagai sumber utama. Lgipon, sisik ikan merah ni sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan yang lain.
 
Antara sebab lain yang membezakan Shaklee Collagen Powder dengan jenama lain, Shaklee Collagen Powder ni adalah sangat rendah dalam berat molekular sekitar 1,000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton). Disebabkan jumlah yang rendah ni la, badan kita mudah nak serap kolagen dan dalam masa yang sama membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. So jangan salah faham ye. Kalau berat molecular sesuatu kolagen rendah, bermakna, badan kita senang nak serap dan terima ye.
 
Perbezaan lain yg menyebabkan Shaklee Collagen Powder ni best sangat sebab selain daripada kolagen premium bersumberkan sisik ikan merah, ada 7 ramuan utama termasuk ekstrak biji camellia japonica, ekstrak kekerang, Lactobacillus Acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B, ekstrak pfaffia yang semuanya digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan kita dari dalam ke luar. WOW!!
 
 Barang baik, Insya Allah hasilnya pon baik. Dengan penggunaan berterusan selama 8 minggu, kulit mereka-mereka yang consume Shaklee Collagen Powder ni improve sebanyak 71%. 69% bertambah lembab, 75% bertambah licin, 80% kurang kedutan dan 90% bertambah berseri!! Clinically tested dan proven ok.
 
Kat bawah ni saya sertakan beberapa testimony mereka yg dah gunakan Shaklee Collagen Powder ni.
 

 
 
 
Sebelum ni saya ada pakai dalam 7 sachet kolagen Shaklee ni. Tapi tu pon saya beli kat orang yang tak boleh makan. So bulan ni dah ada promotion, ape lagi. Hehe. Beli 6 percuma 1. Anda dapat keahlian percuma. Nak cerita pasal keahlian percuma memang jenuh la panjang cerita. Tapi kalau diringkaskan, Shaklee bagi bonus tunai setiap bulan. Tengah bulan pulak tu. Sape nak bagi hoi? Hehe.
 
 
Okla, kalau ada yang teringin nak cuba, boleh roger saya. 1 kotak pon takde masalah. Takdela nak suruh beli sampai 6. Cek poket dan tanya diri sendiri.
 
 
Call/SMS/PM/WhatsApps 0163314797 untuk HARGA ISTIMEWA, TAWARAN HEBAT & KONSULTASI PERCUMA!!
 
 
Regards,
 
Marina, Ibu Zidane. =)
 
 
 

 
 
 





No comments:

Post a Comment