Thursday, 17 October 2013

Gemuk vs Kolesterol : Omega Guard Shaklee & CoqHealth Plus Shaklee




Kawal Kolesterol Tanpa Ubat. Ini entri yang saya baca dari blog Dr. Zubaidi. Antara lain, Dr Zubaidi menyebut bahawa Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan pesakit jantung koronari supaya mengamalkan pengambilan 1 gram minyak ikan setiap hari.

Ramai orang takut gemuk tapi tidak pedulikan kolesterol. Kalau gemuk, lemak-lemak ajan terkumpul di bawah kulit. Pengambilan produk pembakar lemak boleh membantu sedikit sebanyak dalam pengurangan lemak bawah kulit.

Kolesterol pula akan terkumpul dalam arteri atau pembuluh darah tempat di mana darah kita mengalir ke seluruh badan. Pembuluh darah yang tersumbat akan menyebabkan risiko untuk mendapat strok, sakit jantung, darah tinggi dan berkemungkinan menyebabkan kematian.

Antara kebaikan Omega Guard Shaklee:

  • Mengurangkan risiko serangan jantung;
  • Merendahkan tahap trigliserida dalam darah;
  • Mencegah penyakit saluran darah dan megurangkan risiko strok;
  • Meningkatkan system imun;
  • Memelihara fungsi sendi;
  • Membantu meningkatkan metabolisma dan akhirnya membantu pembakaran lemah dan memecahkan lemak;
  • Merendahkan tekanan darah;
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Shaklee V Minyak Ikan Jenama lain.

  • Diekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan Jepun. BUKAN dari HATI IKAN.
  • Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan. Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA,DHA,ALA dan banyak lagi. Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-lemak omega 3, EPA dan  DHA.
  • Kebanyakan pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Tetapi kaedah ini akan memusnahkan sesetengah nutrient, malah TIDAK BOLEH MENAPIS KANDUNGAN LOGAM YANG MEMBAHAYAKAN KESIHATAN. Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietary tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenic, cadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl) - bahan kimia industri yang sangat bertoksik.

Kenapa Shaklee gunakan ikan laut dalam??

Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang nobel prize telah menemui satu rahsia. Penduduk eskimo yang hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza.

Orang eskimo yang hidup di Greenland, Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghidapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis. Manakala kaum eskimo di Amerika Utara yang bekerja sebagai pemburu dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolesterol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung.

Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan ikan dari air laut dalam mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan DHA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.

Kalau tak salah saya, sikap anak-anak juga dipengaruhi oleh apa yang anak-anak kita makan. Contohnya, anak-anak tidak digalakkan makan daging sebab nanti anak-anak jadi agresif dan nakal. Digalakkan diorang makan daging yang warnanya putih. Macam ayam dan ikan. Sebenarnye, ada sebab-sebab di sebalik semua tu kan.



CoqHealth Plus Shaklee pun banyak khasiatnya untuk mereka-mereka yang ada masalah jantung. Antara khasiatnya adalah:

  • Mengelakkan penyakit kardiovaskular termasuk arteri tersumbat;
  • Membantu meningkatkan penghasilan insulin yang membantu pesakit diabetis;
  • Mengukuhkan otot-otot jantung;
  • Menyokong keupayaan mengepam darah;
  • Melancarkan peredaran darah ke seluruh badan;
  • Mengurangkan risiko ritma jantung tidak normal yang berbahaya;
  • Melambatkan pembentukan plak artherosclerotic;
  • Membantu mengekalkan paras tekanan darah yang sihat dan normal.

Jantung kita mengepam hampir 2000 gelen darah ke seluruh bahagian tubuh kita setiap hari. Sebagai otot yang bekerja keras di dalam tubuh kita dan pusat kawalan utama system peredaran darah, jantung kita memerlukan jumlah tenaga yang besar untuk berfungsi cekap. Tenaga tersebut diperolehi dengan bantuan nutrient yang dipanggil koenzim Q10 (CoQ10) yang berperanan membantu kesihatan salur darah.

CoQ10 ni dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh dan wujud di dalam semua sel. Pengambilan makanan membantu mengekalkan tahap CoQ10; TETAPI amaun CoQ10 yang diperolehi daripada pemakanan secara tipikal adalah kurang 10mg sehari. Faktor seperti diet yang tidak seimbang, faktor usia, pendedahan harian kepada radikal-radikal bebas meningkatkan lagi keperluan untuk nutrient ni.

Banyak lagi khasiat dan manfaat yang boleh kita perolehi daripada pengambilan Omega Guard Shaklee dan CoQHealth Shaklee ni. Yang penting, semua ni adalah untuk mereka yang betul-betul menjaga kesihatan jantung. Sekarang ni ramai je yang Nampak sihat di luar. Tapi tiba-tiba jatuh sakit atau lebih serius lagi meninggal dunia sebab tak tahu diri sendiri ada penyakit jantung. Sakit jantung ni boleh serang siapa sahaja. Bukan orang tua sahaja tau. Sedangkan ahli sukan macam pemain bola sepak pon boleh tiba-tiba terkena serangan jantung, rebah dan  akhirnya meninggal dunia. Apatah lagi kita yang jarang bersenam, tak tau la salurah darah atau arteri kita macam mana. Berlemak krim gamaknya!





Kalau nak tau lebih lanjut boleh tanya saya. Saya sedia bantu dah kongsi apa yang saya tahu.

PM/Call/SMS/WhatsApps 0163314797 untuk TAWARAN ISTIMEWA, HARGA HEBAT & KONSULTASI PERCUMA!!


Regards,

Marina, Ibu Zidane. =)


No comments:

Post a Comment