Thursday, 31 October 2013

Cara menentukan masa kesuburan wanita

Semua pasangan yg dah bina rumahtangga tentu ada impian nak timang cahaya mata. Kalau sebelum ni berdua mesti ada yg nak jadi bertiga. Bukan tambah isteri ye kawan2. Tambah ahli keluarga baru iaitu anak2. Ye lah, anak2 ni penyeri rumahtangga. 

Tapi berapa ramai yg sedar sebenarnya kesuburan dan kehamilan ni semua adalah ketetapan Allah. Macam mana Allah dah tetapkan rezeki, jodoh, kematian, begitu jugak la dengan kesuburan dan kehamilan ni. Ada yg diberikan rezeki anak, dan anak2 nya menjadi belaka. Sejuk rahim ibu yg mengandungkan. Ada yg diberikan anak,  anak itu yg patutnya menjadi saham akhirat mereka, tapi akhirnya menjadi neraka dunia buat ibu bapa. Jadi, walau apa pon ketentuan, terima lah dengan hati yg terbuka. Semua benda ada hikmahnya.

Ok dah melalut. Kata nak cerita pasa cara nak tentukan kesuburan kan. Ke laut pulak perginya.

Ok. Setiap bulan anda mempunyai kira-kira 20% peluang untuk hamil (bergantung kepada umur). Lagi meningkat umur, lagi rendah la peluang hamil(rendah je bukan bermakna tak berpeluang langsung okey). 

Kajian Barret dan Marshall pula mendapati hubungan jima' secara rawak hanya mencapai 24% peluang kehamilan bagi setiap kitaran haid bagi seseorang wanita.

Maknanya, peluang kehamilan dapat ditinggikan hanya dengan mengira waktu kesuburan isteri. Jom ikuti panduan berikut untuk membantu anda mengenal pasti hari-hari subur dan insyaAllah akan membantu anda hamil dengan cepat! 

1. Tentukan purata panjang kitaran haid

Ramai yang menganggap kitaran haid yang normal ialah 28 hari. Kitaran haid yang normal bermakna setiap bulan haid datang secara tetap. Sebenarnya purata kitaran haid yang normal adalah diantara 26-32 hari ya. Jenuhla kalau cycle 30 hari nak paksa jadi 28 hari kan? hehe. 

Ini cara tentukan panjang kitaran haid korang. Tandakan di kalendar hari pertama datang haid. Tunggu hingga haid seterusnya bulan hadapan, tanda hari pertama datang haid juga. Dari situ korang boleh kira dari tarikh haid pertama hingga haid seterusnya. 

Contoh: Hari pertama haid 24 Mei, haid seterusnya 21 Jun, itu bermakna kitaran haid  korang ialah 28 hari. Jika haid bermula 23 Jun, itu bermakna kitaran haid korang 30 hari. Teruskan mencatat kitaran haid korang selama beberapa bulan untuk mengetahui kitaran haid yg sebenar.

Sekarang ni ramai yg guna smartphone kan. Dalam playstore masing2 mesti ada application untuk kira cycle camni.  Saya pon ada guna. Bila kita masukkan tarikh period , aplikasi ini akan kira purata kitaran saya, waktu ovulasi, dan jangkaan tarikh haid seterusnya!

2. Kenal pasti "fertile window" korang.

Anggapan hari subur jatuh pada hari ke 14 sebenarnya adalah tidak tepat. Wanita yang kitaran haidnya tetap 28 hari mungkin subur pada hari ke 14, tetapi tidak bagi wanita yang kitaran haidnya lebih pendek atau panjang. Cara kiraan 14 hari dari tarikh mula haid juga adalah tidak tepat. Sebenarnya korang  perlu tolak 14 hari dari jumlah hari kitaran haid. 

Contoh:

Kitaran haid 28 hari: tolak 14 hari, hari subur jatuh pada hari ke 14
Kitaran haid 30 hari: tolak 14 hari, hari subur jatuh pada hari ke 16
Kitaran haid 32 hari: tolak 14 hari, hari subur jatuh pada hari ke 18.

14 hari terakhir dalam kitaran haid dipanggil 'luteal phase'. Menurut babymed.com, fasa luteal harus berlangsung sekurang-kurangnya selama 12 hari untuk memastikan bahawa telur yang disenyawakan mempunyai masa yang cukup untuk implantasi.  Fasa luteal yang kurang dari 12 hari adalah dianggap tidak normal dan perlukan rawatan doktor.

Cara paling mudah menentukan "fertile window" ialah dengan mengunakan kalendar ovulasi. Kalendar ini akan memberi jangkaan tarikh bila waktu anda paling subur. Kaedah ini tidak setepat carta kesuburan atau 'ovulation test kit', tetapi ia boleh memberi anggaran waktu dengan syarat kitaran anda adalah tetap.

3. Perhatikan tanda-tanda subur
Terdapat beberapa tanda-tanda yang menunjukkan korang mungkin subur termasuk: keinginan libido meningkat, rasa kembung, sakit kepala, peningkatan lendir serviks dan lain-lain. 

4. Gunakan 'basal thermometer'

Jika korang nak tahu dengan tepat waktu ovulasi, cara terbaik ialah dengan menggunakan carta kesuburan. Setiap pagi, sejurus terjaga dari tidur (sebelum bangun dari katil) ambil suhu badan korang. Adalah penting untuk mengambil suhu pada waktu yang sama setiap hari.

Teruskan mencatat suhu badan secara konsisten dan korang akan mula perasan satu corak di mana suhu badan sebelum ovulasi adalah rendah, tetapi sejurus selepas ovulasi suhu badan akan meningkat dan korang akan nampak perubahan ini di dalam carta. Tetapi ianya tidak tepat jika korang mahu mengagak waktu ovulasi, kerana apabila suhu badan berubah itu bermaksud korang dah pun berovulasi. 



5. Gunakan kit ujian ovulasi

Ujian ovulasi direka supaya dapat mengesan hormon yang dikenali sebagai 'luteinizing hormon' (LH). Hormon ini akan meningkat mendadak sejurus sebelum ovulasi. Ovulasi boleh berlaku antara 12 hingga 48 jam selepas ujian ovulasi positif. Jika mendapat keputusan yang positif, korang perlu merancang untuk mengadakan hubungan pada hari yang sama dan sehari atau dua hari berikutnya. Terus bersama selagi masih ada lendir serviks yang subur. Apabila lendir sudah kering, sudah pastinya korang dah berovulasi. Jika pada masa yang sama korang menggunakan carta kesuburan korang boleh lihat suhu badan korang akan kekal tinggi selepas ovulasi.

Cara guna ujian ovulasi ini sama dengan ujian kehamilan, cuma perlu tentukan tempoh kesuburandahulu (guna carta atau guna kiraan haid) dan buat ujian setiap hari dua kali sehari sehingga dapat keputusan positif

contoh ujian ovulasi 



6. Tentukan waktu untuk mengadakan hubungan intim

Sebaik sahaja korang boleh mengagak bila korang ovulate, sama ada dengan menggunakan kaedah kalendar atau carta kesuburan, korang bolehla menentukan masa yang terbaik untuk melakukan hubungan intim. 

Menurut kajian, peluang terbaik  untuk hamil berlaku semasa dua hari sebelum ovulasi. Jika ovulasi telah berlaku, peluang untuk hamil agak tipis kerana telur tidak boleh bertahan lama. Inilah sebabnya mengapa bersama beberapa hari sebelum ovulasi memberikan peluang terbaik untuk hamil. Hubungan intim pada hari ovulasi juga membantu, tetapi penyelidik telah mendapati bahawa melakukan hubungan intim dua hari sebelum ovulasi adalah paling tinggi peluang untuk mengandung. 


Itulah antara kaedah untuk menentukan waktu subur. Bila dah tahu waktu subur, peratusan untuk hamil tu agak tinggi la. Sambil2 tu, korang boleh la makan suplemen untuk kesihatan dan meningkatkan potensi kehamilan.

Ingat jugak, kesuburan ni melibatkan kedua2 pasangan. Jangan si isteri je sibuk merancang dan mengira waktu kehamilan, sedangkan suami sendiri sebenarnya ada masalah kesuburan. Kalau betul ada masalah untuk dapatkan anak, eloklah refer kepada mereka yg pakar. Nak makan suplemen untuk ikhtiar tak salah, tapi dalam masa yg sama, nasihat daripada mereka yg ahli tu pon sama pentingnya.


Nak tahu suplemen untuk merancang kehamilan atau suplemen untuk ibu2 yg hamil??

PM/Call/SMS/WhatsApp 0163314797 untuk dapatkan TAWARAN HEBAT, HARGA ISTIMEWA & KONSULTASI PERCUMA!!

Regards,
Marina, Ibu Zidane =)

Wednesday, 30 October 2013

Apa itu healing crisis?

Kenapa lepas saya makan supplemen ni saya pening ye? Kenapa lepas saya makan supplemen ni saya rasa nak muntah n selalu cirit birit ye?

Itulah antara situasi yang kita panggil sebagai healing crisis ataupun krisis pemulihan.

Ape mende plak la healing crisis ni ek? Mari saya terangkan dengan cara yang mudah.

Setiap orang mengalami krisis pemulihan yang berbeza berdasarkan sejarah pengambilan ubat kita jika sebelum ni kita mengalami penyakit yg berpanjangan atau berdasarkan kesihatan badan kita. Ada orang yg tak kena langsung krisis pemulihan ni tapi ada orang yg mengalami krisis pemulihan yg teruk sampai kadang2 takut nak teruskan pengambilan produk Shaklee ni. Antara tanda2 korang ada krisis pemulihan ni adalah seperti di bawah:



  • Penat melampau
  • Kerap mengantuk
  • Cirit birit
  • Gatal-gatal
  • Jerawat naik tiba=tiba
  • Loya
  • Sakit kepala
  • Pening

Apa sebenarnya krisis pemulihan ni?

Krisis pemulihan adalah satu proses di mana badan menjalani tempoh membersih dan membina semula. Sebagai sebahagian daripada proses penyembuhan, badan akan mula membuang sisa-sisa toksik yg telah membina di dalam badan kita selama bertahun-tahun. Semasa proses menyingkirkan toksik, badan kita akan mengalami beberapa tanda dan gejala dan ketidakselesaan. Ini lah yg dinamakan sebagai krisis pemulihan. Dalam falsafah perubatan cina, penyembuhan yg sebenar sentiasa harus didahului oleh krisis pemulihan.


Kenapa krisis pemulihan berlaku selepas pengambilan suplemen kesihatan?

Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam molecular nutrition, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien akan bertindak balas dengan oksigen dalam badan. Dan tindak balas ini sebenarnya menggalakkan dan merangsang organ badan untuk melaksanakan pembersihan, menghapuskan, menggantikan tisu yg lama dengan tisu baru, mengimbangkan dan lain-lain proses dengan hebat. Sebagai contoh, kita mungkin mengalami ruam kulit yg lebih banyak, lebih banyak pergerakan usus. Ini menandakan badan melalui proses detoksifikasi yg intensif. Bayangkan jika badan kita ibarat paip besi berkarat. Bila kita letakkan di ejen karat atau pembersih paip, pada mulanyan lebih banyak karat akan datang dari dinding paip (toksik) dan lebih banyak kotoran membanjiri sekeliling paip dan membuatkan anda berasa bertambah teruk. Tetapi, selepas karat semua hilang, paip akan menjadi lebih bersih dan cantik. =)


Bagus ke kalau alami krisis pemulihan ni?

Ya. Krisis pemulihan adalah tanda-tanda yg menunjukkan bahawa rawatan atau makanan tambahan yg kita ambil berfungsi dan bertindak balas. Sesetengah org mungkin fikir yg gejala mereka dapat paling teruk, tapi sebaliknya ia adalah satu proses penyembuhan semulajadi dan ia adalah satu petanda yg baik untuk bergerak ke arah proses penyembuhan yg sebenar. Selalunya, krisis pemulihan hanya berlaku pada org yg sihat kerana ia menunjukkan bahawa kecergasan kita masih cukul untuk mewujudkan tindak balas pada perubahan biologi semasa penyembuhan. Walau bagaimanapun, bila tiada krisis pemuihan, ia mungkin kerana sama ada org itu bebas toksin dan mempunyai kesihatan optimum yg seimbang atau kecergasannya terlalu lemah dan badan tidak dapat melalui proses penyembuhan.


Adakah semua org mengalami tanda2 dan gejala yg sama semasa krisis pemulihan?

Setiap org mempunyai simptom yg berbeza. Sesetengah org mengalami krisis pemulihan sejurus selepas mengambil makanan tambahan, ada juga yg hanya akan berlaku selepas satu atau dua bulan. Tahap keseriusannya juga berbeza. Sistem badan yg mempunyai toksik berlebihan engalami krisis pemulihan yg lebih teruk.


Secara umumnya, berapa lamakan penyembuhan krisis ini berlaku?

Bergantung kepada keadaan kesihatan individu. Ia mungkin berlangsung selama 2 - 3 hari atau beberapa bulan.

Ramai org berasa lebih baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi setelah menggunakan makanan tambahan untuk seketika, saya tidak notis apa-apa perbezaan langsung, mengapa?

Secara umumnya, selepas 1 hingga 2 bulan pengambilan makanan tambahan, kita seharusnya berasa beberapa perubahan seperti meningkatkan tenaga, pergerakan usus yg lebih baik dan lain2. Kalau korang tak dapat lihat sebarang peningkatan, mungkin korang:

  • Tak ambil dengan konsisten
  • Tak ikut dos yg disyorkan
  • Berhenti mengambil suplemen sebab risaukan krisis pemulihan yg terlalu kuat
  • Diet dan gaya hidup yang tidak sihat
  • Penyakit kronik, memerlukan tempoh yg lama untuk pulih
  • Keadaan kronik
Antara simptom dan punca krisis pemulihan:



Healing Crisis
Possible Reasons/Causes
Lethargy, sleepinessAcidic body, poor liver function, over exhausted, need more rest
Headache, heavy headedHigh blood pressure, sign of detoxification
Fever, slight fever, restlessnessIncrease metabolism, stimulate body immune function
Diarrhea, increase bowel movements, passing out a dark, smelly stool, foul-smelly urineSign of detoxification, accumulated waste and residue in the colon
Flatulence, gassy stomachPoor digestive system
Break out, rashes, itchy skin, bad sweat, mucus secretion, dandruffPoor liver function, poor colon health and elimination system
Mucus production such as, phlegm, running nosePoor lung function, passing out phlegm is also a sign of detoxification
Nasal bleedingMay be a sign of anaemia
Muscles and joints are aching and painAcidic body, toxins accumulated at the affected area
Increased pain in affected part of bodySpeed up the healing process
Insomnia or hyperactivePoor nervous system
Irregular period, changes in period, itchy bottom, increased mucus secretionHormonal imbalance, in the process of hormone regulation
Bleeding with bowel movementsMay be haemorrhoid
Dizziness, hungerHypoglycemia, anaemia
Nausea, constipation, hiccupsPoor digestive system, liver problem
Slight edema (swelling)Kidney problem
Dah jelas kan? Jadi jangan takut kalau korang mengalami krisis pemulihan ni. Semua org yg sihat mengalami benda yg sama cuma mungkin dengan simptom yg berbeza.

Jadi, bila korang alami healing crisis ni, mudah je. Minum air kosong dgn banyak. Bukan air manis ye semua. Kalau boleh 2-3 liter sehari untuk bantu badan keluarkan toksin yg berlebihan dalam badan tu. Kemudian boleh kurangkan dos pengambilan. Pastu boleh kontek saya untuk dapatkan konsultasi percuma!!


Call/PM/WhatsApps 0163314797 untuk tahu bagaimana!


Regards,

Marina, Ibu Zidane =)

Kredit kepada MyChibiBox



Tuesday, 29 October 2013

Set wanita untuk kesihatan optimum!



Tengok gambar je dah boleh rasa auranya macam mana kan? Memang tak boleh disangkal, kalau ada Vivix Shaklee ni, memang boleh rasa 25 tahun lebih muda dan bertenaga. Tambah pulak dengan rakan karib wanita, GLA Complex Shaklee dan Vitamin E untuk kecantikan. Memang rasa berseri-serila jawabnya. 

VIVIX SHAKLEE

Kenapa Vivix Shaklee ni LUAR BIASA?

Boleh dikatakan, Vivix ni suatu penemuan revolusionari dalam anti penuaan pada tahap selular. Kalau korang semua nak tahu, vivix ni merupakan supplemen anti penuaan terbaik di dunia. 


Antara khasiat vivix ni:

  • Melindungi dan membaiki selular DNA
  • Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
  • Menggalakkan pembentukan baru protein AGE (Advanced Glycation End Products)
  • Membantu memelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan sistem imun, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan etc etc.
Kat bawah ni saya sertakan sekali testimoni-testimoni yang menunjukkan keberkesanan vivix ni. Ingat, supplemen hanyalah alat. Yang menyembuhkan tu kerja TUHAN. Tapi ikhtiar tu memang kerja INSAN.





VITAMIN E SHAKLEE

Yang ni memang saya suka. Sebab apa? Sebab Vitamin E Shaklee boleh tahan sampai 4 bulan sebotol ni. Seronoknya boleh jimat. Kita dok berkira-kira masa nak membeli tapi kita lupa yang sebenarnya walaupun mahal waktu nak beli, tapi hakikatnya, boleh tahan sampai 4 bulan. Bila dah bahagi dengan 4 bulan, berapa sangatla yang kita keluarkan demi kesihatan dan kecantikan kan?

Kebaikan Vitamin E Shaklee: 

  • Melindungi jantung
  • Mempertingkatkan kemampuan reproduktif 
  • Anti penuaan
  • Anti oksidan yang kuat
  • Kelestarian tenaga
  • Memperbaiki arthritis
  •  Menghalang keguguran
  • Memperbaiki parut
Kalau bab nak hilangkan parut tu, ada yang sapu kat muka. Alhamdulillah parut makin hilang. =)

Ni saya ambil betul-betul dari page mak budak ni. Boleh tengok sendiri. Nak telefon n tanya dia pon takde masalah.




Ni la namanya ikhtiar. Kan dah comel. Hehe. Antara testimoni lain adalah seperti di bawah:




GLA Complex Shaklee

Ni satu lagi yang bagus untuk wanita-wanita di luar sana.

Kenapa saya kata bagus? Sebab GLA ni bagus untuk mereka yg ada masalah time nak datang bulan, masalah pra menopaus, masalah hormon tak stabil dan apa2 masalah berkaitan dengan hormon wanita.

Kebanyakan GLA yg ada kat pasaran luar dihasilkan dari Evening Primrose Oil, tapi GLA Shaklee diekstrak daripada borage seed yg mengandungi lebih 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavalabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO.

Antara khasiatnya:

  • Borage adalah herba kegemaran org barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina
  • Mengawal selia hormon estrogen dan testosteron. GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara
  • Melambatkan menopaus. Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan dalam jangka masa panjang akan melambatkan penuaan dan mengetatkan uterus, memberi tona kepada uterus untuk kulit nampak lebih muda
  • Memperbaiki prostatomegaly. GLA memperbaiki masalah prosta lelaki dam masalah kerap kencing
  • Menentang kanser. GLA adalah anti oksidan yg meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser
  • Memperbaiki inflamasi kulit. Mengurangkan ekzema, elergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap dan meringankan sakit dan bengkak yg terjadi akibat rheumatisma arthritis
  • Menghalang komplikasi diabetis. Merendahkan gula dalam darah.
  • Pelangsingan dan menghalang penambahan berat badan. Merendahkan kolesterol LDL, menghalang pertambahan berat badan dengan berkesan
  • Menghalang tekanan darah tinggi. Menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung
  • Memperbaiki tekstur rambut

Banyak la benda kalau nak taip. Tak larat plak rasanya. Hehe. Tapi kalau semua orang nak tau, GLA ni bukan untuk perempuan je. Lelaki pon boleh makan dan takdela menukar tahap ketegasan seorang lelaki menjadi lembut plak. Haha.

Suplemen GLA asid linoleik sama penting macam asid amino, dan tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia. Jadi semua orang boleh makan GLA Complex ni. Jangan risau wokeyh!

Ni testimoni untuk kulit dan masalah hormon:



Yang ni plak testimoni untuk kehamilan. Sebab memang terbukti ramai yg consume GLA bukan sekadar membetulkan hormon, malah berjaya hamil sekaligus.




Seronok kan? Tapi ingat, suplemen hanya alat. Yg tolong kita adalah TUHAN. Kita sebagai INSAN, kita ikhtiarla selagi boleh. Lagipon menjaga kesihatan ni kan amanah.

Ok, sesiapa nak cantik, nak hamil, nak sihat, nak perbaiki kesihatan diri sendiri, atau sesiapa nak tambah pendapatan setiap bulan mehla PM saya laju2.

PM/Call/SMS/WhatsApp 0163314797 dan saya boleh sembangkan apa yg saya tahu.


Regards,

Marina, Ibu Zidane =)














Monday, 28 October 2013

An apple a day, keeps the doctor away. =)



Pagi2 tadi baru je menjamah Mealshakes + ESP + Shaklee Collagen Powder. So sampai je ofis makan epal merah. Orang cakap an apple a day, keeps the doctor away kan. So rasa macam sihat sangat hari ni. Padahal semalam teman suami tengok bola sampai jam 2.30 pagi. Hehe.
Memandangkan saya makan epal pagi ni, saya nak kongsi khasiat epal ni. Seronok makan buah ni sebenarnya. Snek paling berkhasiat kalau nak dibandingkan dengan jajan yang tak sihat. Sesiapa yang nak turunkan berat badan, banyakkan la makan buah-buahan ni.
Jadi antara khasiat epal ni tuan-tuan dan puan-puan: 
1) Mengandungi serat yang tinggi dan antioksidan seperti flavonoid, betakarotena danfitokimia. Selain itu, ia juga mengandungi vitamin C, vitamin A dan vitamin B kompleks.
2) Kandungan agen antioksidan yg terdapat dalam epal mampu menentang radikalbebas serta boleh melambatkan proses penuaan yang menyebabkan kulit wajah cepat berkedut.Ia jugamemperbaiki tekstur kulit wajah dengan memperbaharui sel-sel kulit dengan segera. Purata air lebih kurang 115.82 gram yang terkandung dalam sebiji epal juga boleh melembapkan kulit yang kering.
3) Dalam pada itu, fitokimia yang dijumpai dlm epal bukan sahaja membantu menghalang salur darah drpd tersumbat (penting untuk menghalang sakit jantung) malah ia juga menghalang selkanser daripada merebak ke seluruh badan untuk keadaan tertentu.
4) Jangan biarkan epal terdedah lama selepas dipotong kerana ia boleh menyebabkan antioksidan mudah terbebas ke udara sebaik sahaja epal dipotong.
5) Epal yang mengandungi kandungan serat dan kalori yang tinggi penting dalammembantu proses mengawal berat badan. Serat boleh melambatkan kita dari berasa lapar manakala kalori pula dapat memberikan kita tenaga.
6) Kandungan kolestrol dan lemak tidak terdapat dalam epal. So, sesiapa yang hendak berdiet, epal sesuai menjadi snek yang terbaik untuk mengalas perut dan juga membantu menguruskan badan.
Satu kajian mendapati mereka yang makan lebih lima biji epal seminggu memiliki fungsi paru-paru yang lebih sihat berbanding mereka yang langsung tidak makan epal.


Para saintis juga mengesahkan epal merupakan penyumbang kepada kesihatan jantung.
Pengambilan dua hingga tiga biji epal sehari dapat mengurangkan tahap kolesterol dalam badan.
Menurut pakar pemakanan di Pusat Perubatan Prince Court, Kuala Lumpur, Tan Yeng Sing, epal menjadi kegemaran bukan sahaja kerana rasanya tetapi khasiatnya.
"Epal tidak mengandungi lemak, sebaliknya mempunyai kandungan nutrien dan serat termasuk antioksida yang meningkatkan prestasi badan dan kulit seseorang.
"Serat yang terdapat pada biji dan kulit epal membantu mengurangkan kekenyangan dan mencegah anda daripada makan berlebihan," katanya.
Bercerita mengenai kelebihan buah epal merah, pigmen merah yang terdapat pada kulit buah tersebut mengandungi sejenis bahan yang dipanggil likopena.
"Ia adalah rahsia yang membuatkan buah epal sangat luar biasa. Bahan ini mempunyai pelbagai khasiat antioksida semula jadi yang baik untuk kesihatan badan.
"Selain antioksida yang berfungsi menjauhkan seseorang daripada serangan kanser kerana melawan radikal bebas dalam tubuh, likopena juga baik untuk mengurangkan risiko jantung.
"Likopena dikenal pasti membantu merendahkan paras kolesterol LDL (kolesterol jahat)," jelasnya sambil memberitahu epal merah mengandungi komponen likopena yang lebih tinggi sementara epal hijau mengandungi karotenoid.
Bagaimanapun, kajian menunjukkan epal sememangnya baik untuk mengurangkan risiko sakit jantung dan kanser, sekali gus mengurangkan kolesterol darah.
"Seperti kebanyakan buah, epal mengandungi vitamin C. Ia juga hos sebatian antioksida lain bagi mengurangkan risiko kanser dengan menghalang kerosakan deoksirinukleik (DNA).
"Kandungan seratnya membantu mengawal pergerakan usus dan merendahkan risiko kanser kolon," ujarnya.

Sekarang dah percaya kan? Allah takkan ciptakan sesuatu benda tu sia-sia. Cuma kembali kepada kita nak makan atau tidak, nak amalkan atau tidak. Paling penting, bersederhana dalam semua perkara termasuk MAKAN!
Nah, saya hidangkan gambar-gambar epal manis untuk tatapan semua!





Regards,

Marina, Ibu Zidane. =)




Friday, 25 October 2013

Kurus & sihat dengan Shaklee =)

Dilema ibu-ibu lepas bersalin ni memang sangat tipikal. Semua ibu-ibu yg lepas bersalin ni berazam untuk kuruskan badan atau paling tidak kurangkan berat badan selepas bersalin. Tapi kadang2 dek kerana keinginan nak kurus balik tu melonjak2, kita lupa yg nak kuruskan badan ni pon kena perlukan masa. Bayangkan, kita tambah berat badan dalam masa 40 minggu kehamilan, takkan nak expect kita selim melim terus sebaik sahaja anak dikeluarkan. Hehe. Tak make sense kan?

Meh tengok evolusi gambo saya lepas bersalin. =P





Gambar di sebelah kiri tu betul2 dalam 3 bulan lepas bersalinkan Muslim Wajdi Zidane. Kemain sihat kan? Tengok lengan pon tahu. Kemudian, gambar sebelah kanan tu masa 4-5 bulan lepas bersalin. Ok sikit la kan.

Masa mengandungkan Muslim Wajdi Zidane, saya kena cucuk inferon akibat kekurangan HB dalam darah. 8 kali cucuk. Sakit memang tak tau la nak imagine macam mana. Bayangkan, ada yg baru 2 kali cucuk dah pengsan sebab tak tahan. Ni kan pulak 8 kali cucuk. Masa ni makan supplemen yg klinik bagi je. Makan pon ikut sedap je. Yg elok tak mau makan. Padan la muka kan. =P

Bila kena cucuk sampai 8 kali, kesannya, lepas bersalin sampai anak umo 6 bulan sakit belakang dgn sakit di tempat cucuk. Memang nak berbengkung susah la. Dah macam org yg kena c-sect plak kan. Nak kata cucuk inferon ni punya sakitla, sampai anak sekarang dah masuk setahun 2 bulan, lebam di tempat cucuk masih ada la. Serius. Untuk ibu-ibu mengandung kat luar sana, tolongla elakkan kena cucuk inferon ni. Sakit tau.

Dulu ingat memang tak dapat la nak kecikkan sket badan ni. Sebab berbengkung pon tidak. Disebabkan anak kena jaundis hampir sebulan, maka sebulan yg pertama memang takdela nak minum teh herba yg dalam set bersalin tu. Set bersalin tu macam tu je la. Membazir je. Tu pon satu hal. Masa tu tak tau pasal set bersalin Shaklee. Kalau tak memang dah try. Anak kuning pon boleh consume lagi. Takde hal.

Masuk bulan kedua selepas melahirkan, saya cuba set penyusuan Shaklee. Masa tu la berjinak-jinak sekali dengan set kurus Shaklee. Supplemen Shaklee ni ada banyak fungsi. Sebab tu secara tak langsung, dalam set penyusuan pon ada supplemen yg berfungsi sama macam set kurus Shaklee. Macam shooting 2 rabbits with 1 stone la kekdahnya ni. =)

Jadi, dalam masa 8 bulan menggunakan supplemen Shaklee, saya dapat kembali berat sebelum mengandung. Memang takkan dapat dalam sebulan dua sebab saya jenis makan tak beringat. Maklumla, bila kita susukan anak, kita selalu rasa lapar. Sebab tu makan saya tak sekat. Cuma kesannya mungkin tak secepat orang lain. Bila dah dapat berat sebelum mengandung, berat tu maintain sampai sekarang. Turun ada kadang-kadang tapi dek kerana disiplin yang ke laut, takdela turun banyak sangat. Tapi yang saya perasan, inch loss memang tetap ada. Dulu lepas bersalin, pakai seluar saiz 32-33, tapi sekarang dah boleh pakai seluar saiz 28. Ada try pakai seluar saiz 26, pon muat cuma tak selesa. Tapi bolehla menjadi pembakar semangat untuk terus kurangkan inci.

So, ini gamba sekarang... Tadaaaa....



Yg belah kanan masa 7 bulan lepas melahirkan dan yg sebelah kiri tu masa anak 11 bulan. Memang saya tak nafikan, dalam masa yg sama, penyusuan adalah antara faktor kenapa saya boleh dapatkan berat badan saya kembali. Setiap kali menyusukan anak paling kurang 500 kalori terbakar dalam proses penyusuan tu. Terbaikkan?

Apa yg saya ambil untuk kuruskan kembali badan yg membelon?

Ni setnya:


Tapi memandangkan saya tak jaga makan minum saya. Tak jaga tu dalam erti kata lain saya belasah je makan apa yg saya nak, maka saya ada tambah 2 lagi supplemen untuk bantu menguruskan badan dengan lebih cepat. Apa dia? Ni haa...






Memang ini la yg membantu saya dalam masa 8 bulan proses mendapatkan berat badan sebelum bersalin. Dalam masa yang sama, saya dalami gak tips-tips dan ilmu-ilmu untuk menguruskan badan ni.

 Antara lain, tips yg kita kena ambil tahu adalah:


  • Minum 3liter air sehari. Kalau boleh lebih dari tu. Setiap 25kg berat badan kita memerlukan 1 liter air. Jadi kalau berat kita 50kg, kita perlukan 2 liter air. Tu kalau tak nak turunkan berat. Kalau kita nak turunkan berat badan, kena gandakan sekali so maksudnya, orang yang beratnya 50kg, kalau nak turunkan berat badan, kena ambil 4 liter air sehari. Lagi pon, antara sebab kita nak kena minum air banyak ni sebab cara penyahtinjaan ni melalui buang air besar dan kecil kan. So macam mana nak angkut lemak-lemak dan sisa tinjaan yg tak diperlukan badan kalau cecair dalam badan ni kurang?
  • Tips kedua, JANGAN SKIP MASA MAKAN. Maksudnya, jangan kita diet dengan cara kita tak makan lunch atau dinner atau breakfast. Breakfast pada saya adalah RAJA. Kalau kita tak makan, potensi kita untuk makan lebih banyak waktu lunch tu sangat besar. Kalau kita skip lunch, potensi kita untuk makan lebih banyak time dinner lebih besar. Sebab lapar kan? Jadi jangan skip meals anda ok. Lagipon kita kena faham, kita perlukan tenaga untuk membakar lemak. Tenaga datang daripada makanan. Macam mana kita nak bakar lemak kalau kita takde tenaga? Kan kan kan?

Nak tau tips lagi? Meh PM/Call/SMS/WhatApps 0163314797 untuk tau semuanya. Banyak benda saya nak kongsi pasal tips untuk kuruskan badan ni. 


Regards,

Marina, Ibu Zidane =)


Thursday, 24 October 2013

Kenapa saya pilih Shaklee?




Sebelum ni ramai kawan yang tahu saya ni jenis yang tak sukakan MLM. Apa jenis sekali pun MLM tu saya akan cuba lari dan tepis. Malah, orang2 yg jual produk MLM ni masuk dalam senarai yang perlu dihindari kalau terjumpa. Hehe. Skeptikal kan saya?

Tu dulu la. Sekarang tidak lagi.

Setelah saya dalami dan fahami dan setelah saya berjumpa dengan sifu yang betul barula saya faham konsep MLM ni. Tapi konsep MLM Shaklee je la. Yg lain saya tak tau. Hehe. =P

Dulu sebelum saya mula berkenalan dengan Shaklee ni, saya sibuk mencari set menyusu. Masa tu tengah dalam pantang Muslim Wajdi Zidane la. Sibuk sangat nak susukan anak kan. Maka terjebakla dengan pembacaan mengenai produk Shaklee ni. Masa mula2 nak beli tu saya tanya dengan mak, Shaklee ni ok ke. Mak saya pon tak pernah beli produk Shaklee. Apa yg dia jawab hanyalah "Shaklee ni dah lama ni". Mana dia tau tak tau la. Hehe.

So saya start la beli supplemen sejak anak berusia 2 bulan camtu. Tapi sebelum ambik Shaklee saya pon dah faham konsep supplemen ni macam mana. Supplemen bukan magik. Supplemen cukupkan nutrien dalam badan kita. =)

Bila anak dah masuk 4 bulan barula saya terbukak hati nak jadi ahli. Tu pon sebab saya fikir tiap bulan saya beli supplemen. Seronok jugak kalau saya dibayar setelah saya kumpul point2 atau dalam bahasa Shaklee UV la.

Antara sebab lain kenapa saya pilih Shaklee:

  • Dengan bayaran serendah RM65, keahlian adalah seumur hidup kecuali tidak membuat sebarang belian dalam tempoh bertahun-tahun.
  • Susur galur upline saya adalah terdiri daripada mereka yang bukan sekadar menjual produk, tetapi turut memberi konsultasi berterusan kepada setiap pelanggan merupakan faktor penarik kenapa saya ingin menjadi ahli dan masuk ke dalam group khas mereka.
  • MLM yang patuh syariah dan kaedah yang diajar jika mahu serius berniaga sememangnya logik untuk dicapai walau tanpa modal. (kecuali untuk mendaftar keahlian)
  • Selain dapat membuat belian dengan harga ahli, kita juga boleh dapat mata(UV) daripada setiap pembelian dan jika mencapai minimum 150UV sebulan, sudah layak menerima bonus.
  • Paling best, makin banyak jualan/belian, makin banyak bonus yang Shaklee bayar dan bonus masuk tengah bulan pula tu..di saat gaji bulanan tinggal separuh atau suku..Yg ni saya suka.
  • Nak lagi best? Sistem MLM dalam Shaklee bukanlah sistem berpiramid yang menkayakan upline. Selalu kalau MLM ni menkayakan upline ni dah jadi macam kebiasaan. Tapi dalam Shaklee, akan tiba waktu UV kita akan bercerai daripada UV upline kita. Tapi kena achieve target yg ditetapkan la. Sebab tu ada situasi dalam Shaklee ni, downline naik rank dulu daripada upline dan downline dengan upline dalam rank yg sama. Kekdahnya mudah, anda buat anda dapat. Anda berusaha, anda yg lebih dapat. Takde la isu yg downline buat kerja untuk upline jadi kaya. Best kan?

Pendek kata, sebenarnye, bila kita dah join, bisnes Shaklee ni kita tetapkan balik kenapa kita pilih nak join pada awalnya. Nak tambah pendapatan ke? Nak bantu suami ke? Nak isi masa lapang ke atau macam mana?

Kalau sekadar daftar kemudian goyang kaki memang tak dapat la. 

Macam saya, once bonus saya dah sama banyak macam gaji bulanan saya atau lebih daripada gaji bulanan saya, saya nak berhenti kerja. Hehe. Seronok apa tengok anak-anak membesar depan mata. =)

Ok, kalau teringin nak jadi member boleh refer sini Jom Sertai Kami! 

Kalau nak cerita pasal cash back bonus, leadership bonus, car bonus, trips etc etc, boleh jugak roger2 saya. Tak kenal maka tak cinta.

Boleh PM/Call/SMS/WhatsApp 0163314797 untuk tahu semua tentang passion saya yang terbaru ni. Jom Jom Jom.





Regards,
Marina, Ibu Zidane =)

Wednesday, 23 October 2013

Cantik dengan Vitamin E Shaklee =)


Saya akan ajar anda semua cara paling mudah dan menjimatkan untuk jaga kesihatan dan kecantikan dari dalam.

Kalau di Shaklee, Vitamin E adalah antara yg terkenal la untuk jaga kecantikan. Boleh dikatakan semua set kecantikan Shaklee dari yg bajet sampai la yg premium mesti ada Vitamin E.

Apa yg best sangat dgn Vitamin E Shaklee ni?



Boleh dikatakan Vitamin E Shaklee adalah Vitamin E paling lengkap di pasaran. Ini bukan cakap2 pemasaran. Tapi memang dah terbukti meyakinkan.

Vitamin E Shaklee diperbuat daripada minyak soya organic dan minyak biji gandum, yg kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopherol yg aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis Vitamin E (alpha,beta,gama,delta). Mengandungi 10 mg selenium semulajadi yg membantu tubuh kita menyerap vitamin E, memelihara membrane-membrane sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot. Ianya juga penyah toksik semulajadi logam berat seperti raksa, cadmium dan mengukuhkan anti-oksidan dan melindungi retina.

Cakap banyak pon tak guna kan. Di bawah ni saya sertakan manfaat utama Vitamin E ni:

  • Melindungi jantung:  Pengambilan harian sebanyak 800IU vitamin E untuk jantung yg sihat, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan koletorol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalan platlet darah melekat ke dinding artei, menghalang anemia hemolitik etc etc.

  • Mempertingkatkan kemampuan Reproduktif: Kajian pada tahun 1924 mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yg mengambil 600IU-800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.

  • Anti Penuaan: 1 kapsul vitamin E sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Ianya membantu memulihkan tekstur kulit dan tona muka, dada dan otot paha.

  • Anti oksidan yg kuat: Pengambilan lebih dari 1200IU sehari untuk anti oksidan yg kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan system imun, menghalang atau melambatkan proses pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakam akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki masalah oksidasi-katarak dan masalah penglihatan.

  • Kelestarian tenaga: Meningkatkan kelestarian tenaga seksual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yg lebih.

  • Memperbaiki arthritis: Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi.

  • Menghalang keguguran: Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom pra haid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin dan keguguran.

  • Memperbaiki parut: Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.

Pakar nutrisi mencadangkan pengambilan ACE (Beta karotena, Vitamin C dan E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti oksidasi dalam melawan radikal bebas.


Pernah tak kita terfikir, cukupke vitamin E yg kita ambil setiap hari?

Tahukah kita untuk 400IU Vitamin E, seseorang perlu mengambil makanan berikut untuk sel-sel sihat melawan radikal bebas:


  • 1 kg gandum;
  • 500ml minyak sunflower;
  • 8kg bayam;
  • 500g badam.
Bila dah ambil Vitamin E Shaklee, gabungkan pulak dengan Sustained Release Vita C Shaklee macam dalam entri Ada apa dengan Vita C Shaklee? ni. Memang terbaik la.

Nak lagi hebat, boleh ambil ESP sekaligus. Atau kalau nak set premium boleh tambah Collagen Shaklee Powder macam dalam entri Segalanya tentang Shaklee Collagen Powder, memang berbaloi la untuk kesihatan dan kecantikan optimum dan berterusan.

Siapa tak nak rasa muda dari usia kan?

Saya dah enjoy privilege dan keistimewaan nampak muda dari usia ni. Anda semua bila lagi?

1 botol Vitamin E Shaklee harganya RM149. Tapi boleh tahan 4 bulan dengan 120 biji yg ada.

Cuba bayangkan, anda cuma bayar lebih kurang RM37.25 sebulan untuk nampak lebih cantik pada setiap bulan. Kalau tepek foundation tebal2, bedak putih melepak, blusher sana sini pon tak istimewa mana. Sebab yg penting, cantik biar dari dalam dan berterusan. =)

RM149 harga jual. Kalau nak jadi loyal customer saya, dah tentu saya beri harga istimewa!

PM/Call/SMS/WhatsApps 0163314797 untuk HARGA HEBAT, TAWARAN ISTIMEWA & KONSULTASI PERCUMA!!


Regards,

Marina, Ibu Zidane =)

Monday, 21 October 2013

Ada apa dengan Vita C Shaklee?




Dek kerana best la Sustained Release Vita C  (SR) ni dah macam fenomena kat Malaysia ni. Siap bila order mencanak-canak, terpaksa diterbangkan dari USA stok ke Malaysia. Selalu naik kapal laut, demi SR, sanggup terbang melalui udara.

Apa yg hebat sangat dengan SR ni? Meh saya ringkaskan cerita.


Sustained release vita c vs vit c brand lain.

1. Vitamin shaklee bukanlah vitamin sintetik. Vitamin c sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro oksidan dlm masa yg sama. Bermakna walaupon ia menghapuskan radikal bebas dlm tubuh, pada masa yg sama ia juga menghasilkan radikal bebas.

2. "Sustained release" bermakna apabila kita memakan vitamin c shaklee (500mg), kita akan dpt manfaatnya berterusan lebih kurang selama 5 jam. Sebabnya, sebanyak 100mg dilepaskan bg setiap jam. So kita dpt manfaatnya selama 5 jam tanpa henti. Even so, vitamin c itu akan kekal dlm tubuh kita selama 12 jam. Sebab tu kita panggil ini sebagai vitamin bijak.

3. 1 tablet vitamin c shaklee (500mg) bersamaan dgn 7 1/2 biji oren. Wow!

4. Vitamin c shaklee mempunyai bioflavonoids sekali. Tahukah kita bahawa vitamin c sintetik tidak mempunyai bioflavonoids? Ianya cuma asid askorbik semata2 sahaja. Maksudnya ia tidak mampu bertindak seperti vitamin c sebenar.

Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan yg dijumpai di dalam buah2an sitrus. Ia membantu dlm penyerapan vitamin c sepenuhnya dan memelihara vitamin c itu sendiri drpd oksidasi.

5. Tiada pemanis, pewarna, perasa tiruan atau bahan pengawet. Semuanya natural!






Beli 1 botol SR ni, anda dah boleh jimat banyak kan? Sebab dengan sebotol, boleh tahan sehingga 4 bulan!! WOW!!

Harga Vitamin C yg org lain tawarkan 30 biji = RM45. Kalau utk 6 bulan consume = RM45 x 6 = RM270

Ada jugak yg menjual 30 biji = RM80. Kalau untuk 6 bulan RM80 x 6 = RM480.

Sedangkan SR yg asli & original daripada Shaklee RM92.00 sahaja dan ada 180 biji!

Nampak tak perbezaan yang ketara? Dengan sebotol SR berharga RM92.00 anda boleh pakai sampai 6 bulan!! Maknanya sebulan anda hanya spend dalam RM15.41 je sebulan. Malah kalau nak pengiraan lebih detail, anda hanya spend RM0.50 untuk sebiji SR!!


Itu kalau harga ahli. Belum lagi kalau harga istimewa untuk anda yang beli dengan saya. =)


PM/Call/SMS/WhatsApps 0163314797 untuk HARGA HEBAT, TAWARAN ISTIMEWA & KONSULTASI PERCUMA!


Ready stok sentiasa ada. Mari Mari!

Nak beli sendiri dari Shaklee? Meh klik link bawah ni. =)




Regards,

Marina, Ibu ZIdane =)

Thursday, 17 October 2013

Gemuk vs Kolesterol : Omega Guard Shaklee & CoqHealth Plus Shaklee




Kawal Kolesterol Tanpa Ubat. Ini entri yang saya baca dari blog Dr. Zubaidi. Antara lain, Dr Zubaidi menyebut bahawa Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan pesakit jantung koronari supaya mengamalkan pengambilan 1 gram minyak ikan setiap hari.

Ramai orang takut gemuk tapi tidak pedulikan kolesterol. Kalau gemuk, lemak-lemak ajan terkumpul di bawah kulit. Pengambilan produk pembakar lemak boleh membantu sedikit sebanyak dalam pengurangan lemak bawah kulit.

Kolesterol pula akan terkumpul dalam arteri atau pembuluh darah tempat di mana darah kita mengalir ke seluruh badan. Pembuluh darah yang tersumbat akan menyebabkan risiko untuk mendapat strok, sakit jantung, darah tinggi dan berkemungkinan menyebabkan kematian.

Antara kebaikan Omega Guard Shaklee:

  • Mengurangkan risiko serangan jantung;
  • Merendahkan tahap trigliserida dalam darah;
  • Mencegah penyakit saluran darah dan megurangkan risiko strok;
  • Meningkatkan system imun;
  • Memelihara fungsi sendi;
  • Membantu meningkatkan metabolisma dan akhirnya membantu pembakaran lemah dan memecahkan lemak;
  • Merendahkan tekanan darah;
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Shaklee V Minyak Ikan Jenama lain.

  • Diekstrak dari ikan laut air sejuk di perairan Jepun. BUKAN dari HATI IKAN.
  • Omega Guard adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan. Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA,DHA,ALA dan banyak lagi. Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-lemak omega 3, EPA dan  DHA.
  • Kebanyakan pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Tetapi kaedah ini akan memusnahkan sesetengah nutrient, malah TIDAK BOLEH MENAPIS KANDUNGAN LOGAM YANG MEMBAHAYAKAN KESIHATAN. Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Omega Guard. Ia dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietary tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenic, cadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl) - bahan kimia industri yang sangat bertoksik.

Kenapa Shaklee gunakan ikan laut dalam??

Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang nobel prize telah menemui satu rahsia. Penduduk eskimo yang hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza.

Orang eskimo yang hidup di Greenland, Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghidapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi dan kencing manis. Manakala kaum eskimo di Amerika Utara yang bekerja sebagai pemburu dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolesterol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung.

Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan ikan dari air laut dalam mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan DHA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan.

Kalau tak salah saya, sikap anak-anak juga dipengaruhi oleh apa yang anak-anak kita makan. Contohnya, anak-anak tidak digalakkan makan daging sebab nanti anak-anak jadi agresif dan nakal. Digalakkan diorang makan daging yang warnanya putih. Macam ayam dan ikan. Sebenarnye, ada sebab-sebab di sebalik semua tu kan.



CoqHealth Plus Shaklee pun banyak khasiatnya untuk mereka-mereka yang ada masalah jantung. Antara khasiatnya adalah:

  • Mengelakkan penyakit kardiovaskular termasuk arteri tersumbat;
  • Membantu meningkatkan penghasilan insulin yang membantu pesakit diabetis;
  • Mengukuhkan otot-otot jantung;
  • Menyokong keupayaan mengepam darah;
  • Melancarkan peredaran darah ke seluruh badan;
  • Mengurangkan risiko ritma jantung tidak normal yang berbahaya;
  • Melambatkan pembentukan plak artherosclerotic;
  • Membantu mengekalkan paras tekanan darah yang sihat dan normal.

Jantung kita mengepam hampir 2000 gelen darah ke seluruh bahagian tubuh kita setiap hari. Sebagai otot yang bekerja keras di dalam tubuh kita dan pusat kawalan utama system peredaran darah, jantung kita memerlukan jumlah tenaga yang besar untuk berfungsi cekap. Tenaga tersebut diperolehi dengan bantuan nutrient yang dipanggil koenzim Q10 (CoQ10) yang berperanan membantu kesihatan salur darah.

CoQ10 ni dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh dan wujud di dalam semua sel. Pengambilan makanan membantu mengekalkan tahap CoQ10; TETAPI amaun CoQ10 yang diperolehi daripada pemakanan secara tipikal adalah kurang 10mg sehari. Faktor seperti diet yang tidak seimbang, faktor usia, pendedahan harian kepada radikal-radikal bebas meningkatkan lagi keperluan untuk nutrient ni.

Banyak lagi khasiat dan manfaat yang boleh kita perolehi daripada pengambilan Omega Guard Shaklee dan CoQHealth Shaklee ni. Yang penting, semua ni adalah untuk mereka yang betul-betul menjaga kesihatan jantung. Sekarang ni ramai je yang Nampak sihat di luar. Tapi tiba-tiba jatuh sakit atau lebih serius lagi meninggal dunia sebab tak tahu diri sendiri ada penyakit jantung. Sakit jantung ni boleh serang siapa sahaja. Bukan orang tua sahaja tau. Sedangkan ahli sukan macam pemain bola sepak pon boleh tiba-tiba terkena serangan jantung, rebah dan  akhirnya meninggal dunia. Apatah lagi kita yang jarang bersenam, tak tau la salurah darah atau arteri kita macam mana. Berlemak krim gamaknya!





Kalau nak tau lebih lanjut boleh tanya saya. Saya sedia bantu dah kongsi apa yang saya tahu.

PM/Call/SMS/WhatsApps 0163314797 untuk TAWARAN ISTIMEWA, HARGA HEBAT & KONSULTASI PERCUMA!!


Regards,

Marina, Ibu Zidane. =)


Kenapa pilih Collagen Powder Shaklee?

Semakin bertambah usia kita, tubuh kita menghasilkan semakin kurang kolagen. Akibatnya, lebih banyak kedutan dan garis halus, di samping kulit yang semakin kendur. Umur bukanlah satu-satunya faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen. Kekurangan kolagen boleh disebabkan oleh faktor luaran seperti matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, merokok dan faktor-faktor lain. So maksudnya, bukan orang tua je yang kekurangan kolagen. Yang muda remaja pon boleh kurang kolagen sebab amalan hidup yang tidak sihat.

Jadi kenapa pilih Shaklee Collagen Powder?

Sebab, Shaklee Collagen Powder mampu membantu kulit kita mengekalkan keanjalan semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut-kedut. Cliché kan? Sama macam kolagen jenama lain. Tapi nanti dulu. Baca sampai habis. Sebab di bawah entri ni ada perbezaan Shaklee Collagen Powder dengan jenama lain yang saya sertakan. =)


Antara manfaat lain Shaklee Collagen Powder:

  • Bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula;
  • Kuku akan jadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat;
  • Kulit akan kurang kering dan keanjalan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan akibatnya parut pon kurang!!
  • Membantu menghilangkan tanda penuaan;
  • Kolagen sama penting untuk tulang. Kolagen membantu menguatkan tulang  dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh;
  • Kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran sendi-sendi;
  • Baik untuk mata. Kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya anjal;
  • Memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen. Adalah penting untuk menentukan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda anda tetap berkeadaan baik semakin anda berusia.

Shaklee Collagen Powder vs Jenama Lain

Shaklee Collagen Powder mengandungi 4000mg kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietary, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah.

Kolagen dari sisik ikan merah ni hebat sangat ke? Meh saya jelaskan melalui gambar di bawah.


 
 
Disebabkan ikan merah n jenis lasak la Shaklee gunakan sisik ikan merah sebagai sumber utama. Lgipon, sisik ikan merah ni sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan yang lain.
 
Antara sebab lain yang membezakan Shaklee Collagen Powder dengan jenama lain, Shaklee Collagen Powder ni adalah sangat rendah dalam berat molekular sekitar 1,000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton). Disebabkan jumlah yang rendah ni la, badan kita mudah nak serap kolagen dan dalam masa yang sama membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. So jangan salah faham ye. Kalau berat molecular sesuatu kolagen rendah, bermakna, badan kita senang nak serap dan terima ye.
 
Perbezaan lain yg menyebabkan Shaklee Collagen Powder ni best sangat sebab selain daripada kolagen premium bersumberkan sisik ikan merah, ada 7 ramuan utama termasuk ekstrak biji camellia japonica, ekstrak kekerang, Lactobacillus Acidophilus, Vitamin C dan Vitamin B, ekstrak pfaffia yang semuanya digabungkan untuk mempertingkatkan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan kita dari dalam ke luar. WOW!!
 
 Barang baik, Insya Allah hasilnya pon baik. Dengan penggunaan berterusan selama 8 minggu, kulit mereka-mereka yang consume Shaklee Collagen Powder ni improve sebanyak 71%. 69% bertambah lembab, 75% bertambah licin, 80% kurang kedutan dan 90% bertambah berseri!! Clinically tested dan proven ok.
 
Kat bawah ni saya sertakan beberapa testimony mereka yg dah gunakan Shaklee Collagen Powder ni.
 

 
 
 
Sebelum ni saya ada pakai dalam 7 sachet kolagen Shaklee ni. Tapi tu pon saya beli kat orang yang tak boleh makan. So bulan ni dah ada promotion, ape lagi. Hehe. Beli 6 percuma 1. Anda dapat keahlian percuma. Nak cerita pasal keahlian percuma memang jenuh la panjang cerita. Tapi kalau diringkaskan, Shaklee bagi bonus tunai setiap bulan. Tengah bulan pulak tu. Sape nak bagi hoi? Hehe.
 
 
Okla, kalau ada yang teringin nak cuba, boleh roger saya. 1 kotak pon takde masalah. Takdela nak suruh beli sampai 6. Cek poket dan tanya diri sendiri.
 
 
Call/SMS/PM/WhatsApps 0163314797 untuk HARGA ISTIMEWA, TAWARAN HEBAT & KONSULTASI PERCUMA!!
 
 
Regards,
 
Marina, Ibu Zidane. =)