Thursday, 21 March 2013

Zidane's white studio photo shoot =)


Kali ni layan gambar je la ye. White studio photo shoot kat Serindit Photo, Sri Rampai. Ye, Zidane sangat fotogenik. Nak cakap syok sendiri pon xboleh sebab kenyataannya memang begitu. Layan ye... =)















Regards,
Marina, Ibu Zidane =)

Tuesday, 12 March 2013

Doa depan kaabah.. =)





Bila la nak jejakkan kaki ke sini. Doa setiap hari. Terharu bila ada sahabat yg nak ke sana siap bagitau kat semua kalau ada yg nak kirim doa. Kiriman saya tak seberapa. Malah saya siap karang tukar kata ganti diri supaya senang sahabat saya baca. Ini doa saya. Saya tunjuk bukan sebab apa. Mana tau ada sahabat lain boleh tolong doakan sama. =)


"Ya Allah, sahabat aku Marina ingin memohon kepada Mu beberapa perkara:

i) Ya Allah, tetapkanlah Iman Marina, suaminya Mohd Norhafiz dan ahli keluarganya. Tingkatkanlah iman mereka dari hari ke hari dan matikanlah mereka semua dalam keadaan beriman.

ii) Ya Allah, Marina memohon kepada Mu agar Engkau menjadikan anaknya, Muslim Wajdi Zidane anak yang soleh. Berikanlah kejayaan kepada anaknya di dunia dan di akhirat.

iii) Ya Allah, bantulah Marina dah suaminya, Mohd Norhafiz dalam perniagaan yang akan dijalankan mereka. Mudahkanlah mereka dan lapangkanlah rezeki mereka. Jauhkanlah mereka daripada penyakit hasad dengki dan jauhkanlah dengki khianat dan dendam manusia lain terhadap mereka. Jauhkanlah mereka daripada rasa ujub dan takbur. Kurniakanlah mereka rezeki yang halal dan jauhi mereka dari rezeki yang haram dan syubhah. Berilah kekayaan kepada mereka, mudah mudahan dengan kekayaan yang mereka peroleh, mereka dapat mengeluarkan zakat yang banyak dan dapat membantu umat Islam yang lain.

iv) Ya Allah, Marina memohon kepada Mu agar Engkau memanjangkan umur mereka sekeluarga, mudah mudahan mereka dapat menggunakan umur yang panjang itu untuk mempertingkatkan amal ibadah kepada Mu.

v) Ya Allah, Marina memohon agar Engkau memilih mereka utk pergi menunaikan haji sebelum mereka berumur 35 tahun.

vi) Ya Allah, inilah sahaja hajat yg Marina ingin sampaikan kepada Mu. Dengan limpah rahmat Mu, terimalah hajat-hajat Marina ini.

Kredit kepada kiriman doa depan kaabah. =)

Cukupla doa panjang ni. Kalau nak panjang lagi, doa sendiri setiap hari. Seronoknye minta pada DIA. DIA xpernah mengeluh malah selalu memberi.  =)



Regards,
Marina, Ibu Zidane =)

Monday, 11 March 2013

Sumber Kalsium Semulajadi =)



Semua di atas adalah sumber kalsium semulajadi. Tapi kalau ditambah dengan ini....



Kita dapat khasiat lebih daripada sekadar Kalsium! Jom minum susu, makan brokoli, kunyah badam dan telan ostematrix.. =)



Dapatkan Ostematrix anda sekarang!

Call/SMS/WhatsApps : 0163314797
PM saya untuk dapatkan HARGA ISTIMEWA berserta tips dan konsultansi PERCUMA!


Regards,

Marina, Ibu Zidane =)

Ostematrix Bukan Sekadar Kalsium.. =)

Berabuk blog untuk seketika. Tak tau kenapa. Kadang2 momentum untuk buat review dan menulis turun dengan tiba2. Turun tu bukak bit by bit. Sekali merudum mood menulis, terus terbengkalai blog ni. Camno la nak istiqamah.. ='(

Nway, bulan baru, review untuk produk lain. Kali ni OsteMatrix Shaklee jadi pilihan.

Tahukah kita pada umur dari 28 tahun, jisim tulang berkembang dengan maksima? Dan tahukah kita, selepas umur 40 tahun, kepadatan tulang mula menurun dengan cepat? Sebab tu la supplemen ni diambil bukan untuk esok dan lusa. Amik supplemen untuk kesihatan optimum dalam jangka masa yang panjang. Betul, ajal maut di tangan Allah. Tapi kita sebagai hamba, kena amik ikhtiar untuk jaga kesihatan. Betul, banyak makanan organik boleh diambil untuk dapatkan khasiatnya. Tapi tidaklah pula salah untuk ambil supplemen untuk menambah baik dan mencukupkan nilai nutrisi ke paras paling optimum. Yg salahnya, kalau bergantung dengan supplemen dan mengetepikan sumber-sumber semulajadi yang boleh didapati daripada makanan dan diet harian yang sihat. Its a BIG NO NO!


Ostematrix mengandungi Kalsium, Magnesium, Fosforus, Vitamin D, Zinc, Kuprum, Manganes dan Boron. Semua nutrien ni kena diambil bersama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Jadi, bila nak pilih kalsium premium, pilihlah produk yg ada Vitamin D dan Magnesium, elakkan produk yg dibuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum dan elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses penyerapan mineral. Macam ostematrix sendiri, satu tablet oste bersamaan dengan 1 gelas susu tinggi kalsium dan bersamaan dengan 80 biji badam. Hebat kan?

Antara manfaat utama:

  • Kalsium: Menguatkan tulang 
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas 
  • Meringankan stress 
  • Memperbaiki masalah haid
  • Pengalkalian tubuh
  • Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

Vitamin D:
  • Mampu merawat penyakit rickets 
  • Meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang
  • Menguatkan kerangka
  • Memperbaiki penyakit periodontal
  • Sesuai untuk vegetarian, mereka yg kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, indivivu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak.

Magnesium:
  • Menggalakkan komposisi tulan dan rawan
  • Membantu sistem saraf 
  • Mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot
  • Menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung
  • Memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus
  • Mengahalang endapan kalsium
  • Melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu
  • Penting untuk mereka yg mempunyai masalah fluktuasi glukos

Zinc, Boron, Manganes & Kuprum:
  • Memelihara metabolisme kerangka dan pertumbuhan otot
  • Menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang rawan
  • Menghalang artritis
"Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot & ligamen, sementara Magnesium diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang, dengan mencegah pembentukan kalsium dan tisu2 lembut dan sendi2. Kebanyakan orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup dalam magnesium"

(Burton Goldberg Group: The Definitive Guide, Future Medicine Publishing, Inc. WA, p. 533)


Nak cerita panjang pon susah. Jangan tunggu lama2. Hadiahkan org2 tersayang dengan ostematrix! Nak cuba sendiri pon boleh. Lagi2 skarang tengah promo Buy 6 Free 1. Dapatkan Ostematrix anda sekarang!

Call/SMS/WhatsApps: 0163314797
PM saya untuk dapatkan harga istimewa berserta tips dan konsultansi percuma! 

Regards,
Marina, Ibu Zidane =)