Thursday, 7 February 2013

Saya tak menyesal malah terus jatuh cinta.. =)

Masa mengandung, weight gain saya tidaklah keterlaluan. 10kg dalam masa 9 bulan. Tolak berat zidane masa lahir 2.28kg + uri 500g, maka berat yg lain berada kemas dalam badan saya sendiri. Masa mengandung x amik apa2 supplemen. Penyesalan di situ. Kalau saya tahu pasal Shaklee, dah tentu saya amik supplemen sebegini.
Tapi xperlu menyesal sebab saya bf zidane. Alhamdulillah, bulan Februari ni cukup 6 bulan. Saat entri ini ditulis, dah genap 5 bulan, 3 minggu dan 4 hari. Alhamdulillah. Harap dapat teruskan sehingga 2 tahun. =)
Selepas zidane lahir, banyak yg saya fikirkan. Saya nak kurus, tp saya nak makan nasi. Kalau nak kurus kena jaga makan. Kalo saya bf camna saya nak jaga makan? Huhu.
Saya banyak buat research. Hampir2 nak amik satu produk ni tp saya terselamat. Kenapa terselamat?Siapa xnak bila ada produk yg membolehkan kita kurus + sihat + anak cerdas? Ini yg saya ambil.

                                            





Omega Guard sebenarnye elok sangat untuk ibu-ibu yang mengandung trimester 2 ngan 3 tu. Sbb Omega Guard membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin, memori, meningkatkan IQ anak-anak dan memelihara penglihatan (retina)  bayi. Memandangkan saya tak sempat nak amik Omega Guard ketika membawa zidane dulu, maka, saya pon amik time saya bf zidane ni. Secara tak langsung, Zidane dapat khasiatnya. I like!

Part kurus plak, bukan semua LEMAK tak bagus. Contohnye, Omega Guard Shaklee mengandungi EPA dan DHA. Asid lemak Omega-3 yg ada dalam Omega Guard ni akan membantu meningkatkan paras hormon "leptin: yg membantu kita mengawal selera makan. Lagi tinggi paras "leptin" dalam badan, maka, selera makan kita pon berkurang! Bagus kan? Selaing daripada tu, "leptin" ni boleh meningkatkan metabolisme badan. Bila metabolisme dalam badan meningkat, maka cepatlah lemak dibakar. Bila lemak dibakar, kuranglah berat badan! Kadar paras gula dalam darah pon stabil dengan pengambilan Omega-3 ni. =)

Ye ke Omega-3 ni boleh bakar lemak? Tak percaya? Mari saya buktikan.

"Fish oil supplements may help overweight people and people with high blood pressure to lose weight, according to the National Institutes of Health. Omega-3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids, are found in fish oil. They are considered essential to your diet because your body can't make them"

http://www.livestrong.com/article/276633-omega-3-fats-weight-loss/

Betul, badan kita tak boleh hasilkan lemak Omega-3. Kita perlu dapatkan daripada makanan atau supplemen. Kajian di Jepun dan Republik Czech juga mengatakan bahawa lemak Omega-3 menghalang penghasilan "ugly body fat" ---> sudahlah ugly, fat pula.. =P

http://www.nowloss.com/good-fats-that-burn-fat-help-you-lose-weight.htm

Kesimpulannya, makan lemak pon boleh bakar lemak. Hebatkan? Tapi pastikan lemak yg diambil adalah lemak Omega-3!

Sebab tu saya cakap saya tak menyesal sebab tak amik Omega Guard ketika hamilkan Zidane. Sekurang-kurangnya saya berkenalan dengan Omega Guard ketika membesarkan Zidane. Alhamdulillah, terus jatuh cinta! 

Dapatkan Omega Guard anda sekarang!

Promo Februari 2013 masih berlangsung. Beli 6 percuma 1. Tapi tak salah kalau nak beli 1 je. =)

Call/SMS/WhatsApps: 0163314797
PM saya untuk dapatkan harga istimewa berserta tips dan konsultasi percuma!

Regards,
Marina, Ibu Zidane =)













No comments:

Post a Comment